برای نخستین بار وب و هابل یک هدف را رصد کردند

برای نخستین بار دو تلسکوپ قدرتمند جیمز وب و هابل بطور همزمان یک هدف را رصد کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دو تلسکوپ وب و هابل بطور همزمان موفق به تصویربرداری از آزمایش تغییر جهت سیارک ناسا شدند. این اولین بار است که این دو تلسکوپ از یک هدف تصویربرداری کرده […]

برای نخستین بار دو تلسکوپ قدرتمند جیمز وب و هابل بطور همزمان یک هدف را رصد کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دو تلسکوپ وب و هابل بطور همزمان موفق به تصویربرداری از آزمایش تغییر جهت سیارک ناسا شدند. این اولین بار است که این دو تلسکوپ از یک هدف تصویربرداری کرده اند. به گفته محققان این همزمانی می تواند داده های ارزشمندی را ارائه کند. آزمایش ناسا مربوط به برخورد فضاپیما به سیارک دیمورفوس بود که در روز ۲۶ سپتامبر اتفاق افتاد.

جیمز وب می تواند از طریق ابزارهای فروسرخ کیهان را مشاهده کند. در حالیکه تلسکوپ هابل در تشخیص نور مرئی مهارت دارد. به همین دلیل ترکیب داده های این تلسکوپ ها برای دانشمندان بسیار ارزشمند خواهد بود.

این دو تلسکوپ پیش از برخورد فضاپیمای ناسا در حال مشاهده سیارک دو تایی دیدیموس و دیمورفوس بودند. دیمورفوس در حال چرخش به دور یک صخره فضایی با عرض ۷۸۰ متر به نام دیدیموس است. فاصله آنها در زمان برخورد نیز حدود ۱۱ میلیون کیلومتر بود. در زمان برخورد نیز ناگهان روشن شدند و در زمان اصابت نیز ابری از مواد ایجاد شد که تصاویر بعد برخورد نشان از تغییر شکل آن دارد. طبق اندازه گیری هابل روشنایی این منظومه دو تایید در زمان برخورد سه برابر از زمان واقعی بود.

آنها تلاش دارند تا بتوانند نوع ماده به بیرون پرتاب شده را شناسایی کنند. در این پروژه آژانس فضایی اروپا نیز با ناسا همکاری می کند. این آژانس اعلام کرد احتمالا محققان آنها می توانند ماده جدا شده را تشخیص دهند. آیا این ماده تنها گرد و غبار و ریزدانه اند یا از قطعات سنگی بزرگتر تشکیل شده اند. طبق گفته این آژانس هر دو تلسکوپ رصد خود را تا  ماه های آینده ادامه خواهند داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال