محققان برای ششمین بار برخورد سیارک با زمین را درست پیش بینی کردند

اخترشناسان با پیش بینی درست زمان برخورد یک سیارک کوچک به زمین، برای ششمین بار موفق به شناسایی درست زمان این برخورد شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با پیش بینی درست زمان برخورد سیارک کوچک ویدیویی نیز قبل از برخورد و همچنین هنگام حرکت بر فراز شهر تورنتو کانادا به ثبت […]

اخترشناسان با پیش بینی درست زمان برخورد یک سیارک کوچک به زمین، برای ششمین بار موفق به شناسایی درست زمان این برخورد شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با پیش بینی درست زمان برخورد سیارک کوچک ویدیویی نیز قبل از برخورد و همچنین هنگام حرکت بر فراز شهر تورنتو کانادا به ثبت رسید. پیش بینی درست زمان برخورد توسط ستاره شناسان به ندرت اتفاق می افتد. اما این بار علاوه بر پیش بینی زمان، لحظه برخورد نیز ثبت شده است.

یک ستاره شناس به نام دیوید رنکین در رصدهای بررسی آسمان این سیارک را شناسایی کرد. سیارک ها به دلیل اندازه کوچک به راحتی شناسایی نمی شوند. اما رنکین توانست مسیر حرکت و برخورد سیارک را به درستی تشخیص دهد. همچنین تصویر زیبایی از حرکت آن نیز به ثبت رسید. با توجه به اینکه این سیارک ششمین سیارکی است که توسط ستاره شناسان رصد شده است، می توان نتیجه گرفت قدرت تشخیص آنها در شناسایی سیارک ها افزایش یافته است.

زمان برخورد این سیارک با زمین تاریخ ۳۰ آبان و در ساعت ۱۱:۵۶ دقیقه به وقت تهران بود. پس از برخورد نیز برخی از محققین مناطق ساحلی را با هدف یافتن تکه هایی از آن جستجو می کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال