فورد: ۴۰ درصد از فروش جهانی تا سال ۲۰۳۰ به خودروهای الکتریکی اختصاص خواهد داشت

فورد تلاش دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۴۰ درصد از فروش خود را به خودروهای الکتریکی اختصاص دهد. هم اکنون این شرکت سرمایه گذاری خود در این زمینه را آغاز کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مدیرعامل فورد روز چهارشنبه در سخنرانی خود در جمع سرمایه گذاران اعلام کرد سعی دارد از سال […]

فورد تلاش دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۴۰ درصد از فروش خود را به خودروهای الکتریکی اختصاص دهد. هم اکنون این شرکت سرمایه گذاری خود در این زمینه را آغاز کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مدیرعامل فورد روز چهارشنبه در سخنرانی خود در جمع سرمایه گذاران اعلام کرد سعی دارد از سال جاری تا سال ۲۰۲۵ برای توسعه EV حدود ۸ میلیارد دلار هزینه کند. قرار است این سرمایه‌گذاری با همکاری مشترک کره جنوبی برای ساخت و تولید باتری انجام گیرد. این هزینه در آینده به ۲۰ میلیارد دلار نیز خواهد رسید.

در زمان مدیر عامل سابق جیم هاکت، این خودروساز مورد انتقاد بسیاری از تحلیل گران قرار گرفت. اما هم اکنون و پس از انتخاب جیم فارلی به عنوان مدیرعامل برنامه های آینده این خودروساز نیز در مسیر دیگری حرکت خواهد کرد.

قرار است فورد از دو سیستم عامل جدید برای کنترل وسایل نقلیه الکتریکی مانند کامیونت ها و وسایل نقلیه تجاری استفاده کند. همچنین وسایل نقلیه کوچکتر نیز تحت حمایت فورد و توسط فولکس واگن ساخته خواهد شد. البته جیم فارلی مدیرعامل زمان مشخصی را برای فروش خودروهای الکتریکی جدید اعلام نکرده است. اما آنچه که به نظر می رسد هدف فورد تا سال ۲۰۳۰ فروش ۴۰ درصد وسایل نقلیه الکتریکی در اروپا خواهد بود .همچنین تا آن زمان کلیه وسایل نقلیه ساخت این شرکت از نوع الکتریکی خواهند بود.

صنعت اتومبیل سازی در جهان و همچنین بسیاری از سیاست گذاران دولتی تلاش دارند تا به سمت ساخت خودروهای الکتریکی و همچنین توسعه باتری حرکت کنند. تا حدی که برخی از کشورهای اروپایی مانند کالیفرنیا تصمیم گرفته تا در آینده وسایل نقلیه بنزینی را به طور کامل از رده خارج کند. از طرفی جنرال موتورز نیز به عنوان رقیب فورد اعلام کرده تا سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای احتراقی را نیز متوقف خواهد کرد.

فارلی در جمع سرمایه گذاران اعلام کرد در سال های اخیر عملکرد مالی فورد غیر قابل قبول بوده اما این شرکت سعی دارد با تغییر برنامه های خود و تسریع در رسیدن به اهداف در آینده به پیشرفت هایی دست پیدا کند. این شرکت تلاش دارد در آینده و تا سال ۲۰۲۳ جریان سرمایه گذاری را به حدود ۸ درصد سود برساند.

یکی دیگر از اهداف فور در آینده ایجاد یک شرکت تجارت جداگانه به نام فورد پرو خواهد بود که در آن بر روی فروش ناوگان تجاری و دولتی تمرکز میشود. همچنین به گفته این شرکت تا سال ۲۰۲۵ این تجارت به حدود ۴۵ میلیارد دلار درآمد سالانه دست پیدا خواهد کرد که در سال ۲۰۱۹  مقدار ۲۷ میلیارد دلار بوده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال