مراکز فروش سیم کارت های خارجی در ایران غیرقانونی هستند

فروش سیم کارت های خارجی در ایران تنها در صورتی قانونی است که شرکت فروشنده مجوزهای لازم جهت فروش این سیم کارت ها را داشته باشد که در حال حاضر هیچ یک از مراکز فروش این قبیل سیم کارت ها از این امکان برخوردار نیستند. در همین راستا مدیر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری […]

فروش سیم کارت های خارجی در ایران تنها در صورتی قانونی است که شرکت فروشنده مجوزهای لازم جهت فروش این سیم کارت ها را داشته باشد که در حال حاضر هیچ یک از مراکز فروش این قبیل سیم کارت ها از این امکان برخوردار نیستند. در همین راستا مدیر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری مطرح می کند که مدت اعتبار مجوز شرکت هایی که جهت فروش سیم کارت های خارجی اقدام می کردند به پایان رسیده است و فروش سیم کارت های خارجی در حال حاضر به صورت غیرقانونی صورت می گیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، از سال 1392 بر اساس مصوبه 167، قانونی به تایید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رسید که بر اساس آن شرکت های واجد شرایط می توانستند با درخواست از مراجع ذی صلاح، مجوزهای لازم را جهت فروش سیم کارت های خارجی در داخل کشور به دست آورند. مدت اعتبار این مجوزها دو ساله است و در صورت عدم تمدید باطل می شود و در صورت عدم مراجعه مجدد در راستای تمدید این مجوزها، فعالیت شرکت مذکور در جهت فروش سیم کارت خارجی غیرقانونی خواهد بود. سیدمحمد امامی مدیرکل دفتر نظارت بر سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری عنوان کرده است که در جهت مراسم اربعین امسال، دو شرکت درخواست مجوز جهت فروش سیم کارت های عراقی را داشتند که مجوز هر دو شرکت در حال حاضر تمام شده است و اگر مرکزی در حال فروش این سیم کارت ها هست، فعالیت غیرقانونی دارد.

امامی از زائران کربلا خواست تا سیم کارت های خود را از کشور عراق خریداری کنند چرا که خرید سیم کارت از شرکت هایی که مجوز ندارند موجب می شود تا رگولاتوری مسئولیتی را در قبال آن نپذیرفته و خریداران در سیستم، احراز هویت نشوند. در ادامه او از صدور مجوزهای زود هنگام جهت مراکزی خبر داد که قصد دارند در مدت 20 روزه باقی مانده تا اربعین، اقدام به فروش سیم کارت های قانونی نمایند. او از عدم وجود متقاضی جهت دریافت مجوز برای فروش سیم کارت های خارجی قانونی خبر داد و عنوان کرد که از شرکت ها و یا اپراتورهایی که قصد فروش این قبیل سیم کارت ها را داشته باشند حمایت کرده و ظرف مدت دو هفته مجوزهای لازم را برای آن ها صادر خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال