با گوش دادن صدا در خواب، خاطرات بد را فراموش کنید

به گفته محققان پخش صدا در خواب کمک می کند تا خاطرات بد به راحتی فراموش شوند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همه افراد خاطراتی در ذهن دارند که ممکن است یادآوری آن چندان خوشایند نباشد. به همین دلیل دوست دارند دیگر آن را به خاطر نیاورند. پژوهشگران می گویند پخش صدا […]

به گفته محققان پخش صدا در خواب کمک می کند تا خاطرات بد به راحتی فراموش شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، همه افراد خاطراتی در ذهن دارند که ممکن است یادآوری آن چندان خوشایند نباشد. به همین دلیل دوست دارند دیگر آن را به خاطر نیاورند. پژوهشگران می گویند پخش صدا در هنگام خواب می توان. به افراد کمک کند تا خاطرات بد را فراموش کنند.

محققان دانشگاه یورک، یافته های خود را با هدف فراموشی خاطرات آسیب را منتشر کرده اند. آنها در این مطالعه از ۲۹ شرکت کننده استفاده کردند و به آنها دو جفت کلمه با همپوشانی یاد داده شد. در هنگام آموزش کلمه دوم با صدای بلند تر برای آنها پخش میشد.

در هنگام ورود شرکت کنندگان به خواب آرام یا همان عمیق، پژوهشگران کلمه دوم را مجددا پخش کردند. پس از بیدار شدن حافظه شرکت کنندگان مورد آزمایش قرار گرفت. طی مقایسه با افرادی که هیچ صدایی برای آنها پخش نشده بود، مشخص شد در این گروه حافظه این افراد در کلمه مورد نظر تقویت شد.

دکتر باردور جوئنسن، محقق نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: در حالیکه پروژه در مراحل بسیار تجربی قرار دارد، اما می توان گفت احتمالا با پخش نشانه های صوتی در زمان خواب افراد می توان توانایی یادآوری خاطرات را افزایش یا کاهش داد.

به گفته وی افراد دارای تجربه تروما معمولا رنج بسیاری را به دلیل یادآوری خاطرات آن رویداد تجربه می کنند. اما کشف اخیر بطور بالقوه می تواند روشی را برای تضعیف خاطرات در کنار درمان های کنونی ارائه کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال