مدیر سابق گوگل: هوش مصنوعی می تواند انسان را مانند مگس له کند

مدیر ارشد سابق گوگل با ابراز نگرانی در مورد خطرات هوش مصنوعی گفته است این فناوری در آینده می تواند با بی ارزش شمردن بشریت با کنترل پهپادهای نظامی ما را نابود کند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محمد جودت، مدیر سابق بخش بازرگانی در گوگل معتقد است هوش مصنوعی هم می […]

مدیر ارشد سابق گوگل با ابراز نگرانی در مورد خطرات هوش مصنوعی گفته است این فناوری در آینده می تواند با بی ارزش شمردن بشریت با کنترل پهپادهای نظامی ما را نابود کند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محمد جودت، مدیر سابق بخش بازرگانی در گوگل معتقد است هوش مصنوعی هم می تواند دوستدار بشریت باشد و یا او را مانند مگس له کند. او دومین کارمند این شرکت محسوب میشود که علاوه بر هشدارهای وحشتناک در مورد هوش مصنوعی درباره قدرت این فناوری ابراز نگرانی می کند.

وی اعتراف کرد در بخش تحقیقات گوگل هوس مصنوعی را همانند فرزند خود دانسته ولی اکنون از اینکه در و مادر این فناوری باشد پشیمان است. جواد در این باره گفت: من در میان این ماشین ها زندگی کرده ام و از هوش آنها خبر دارم. کاش هیچ گاه در زمینه ساخت آن ها تلاش نمی‌کردم.

جودت معتقد است هنوز فرصت باقی است تا مردم با تمرکز روی یک چیز از پدید آمدن یک ویران شهر جلوگیری کنند. به گفته وی مدل های امروزی یادگیری زبان تنها آشفتگی های ما در فضای آنلاین را به هوش مصنوعی آموزش می دهند. احتمالا ربات ها تنها بدترین چیزها را می آموزند. به گفته جودت در این میان سوگیری های منفی وجود دارد و افراد شرور که در تیتر خبرها هستند به دنبال تلاش برای قدرت خواهند بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال