تشکیل اتحادیه توسعه دهندگان با هدف اعتراض به قوانین اپ استور

اتحادیه ای با عنوان App Fairness با هدف رقابت مسالمت آمیز توسعه دهندگان در اپ استور تشکیل شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، 12توسعه‌دهنده با ایجاد یک اتحادیه غیر انتفاعی در اپ استور قصد دارند اعتراض خود به قوانین اپل را نشان دهند. اپیک گیمز و مچ گروپ نیز در میان این ۱۲ […]

اتحادیه ای با عنوان App Fairness با هدف رقابت مسالمت آمیز توسعه دهندگان در اپ استور تشکیل شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، 12توسعه‌دهنده با ایجاد یک اتحادیه غیر انتفاعی در اپ استور قصد دارند اعتراض خود به قوانین اپل را نشان دهند. اپیک گیمز و مچ گروپ نیز در میان این ۱۲ سازنده اپلیکیشن قرار دارند.

قوانین سرسخت در اپ استور باعث شده است تا مشکلات فراوانی برای توسعه دهندگان ایجاد شود. یکی از این قوانین دریافت ۳۰ درصد کارمزد از اپلیکیشن های پولی است. همچنین این قوانین انحصار طلبانه باعث شده بود تا بازی فورت نایت به دلیل دور زدن قوانین از این پلتفرم حذف شود.

رئیس مرکز بین الملل اسپاتیفای به عنوان یکی از ۱۲ توسعه دهنده عضو این اتحادیه در بیانیه‌ای در مورد اقدام اخیر خود گفته است: اتحادیه با هدف اعتراض به قوانین اپ استور تشکیل شده است تا بتواند به عنوان مجری قانون این قوانین انحصار طلبانه اپل را بررسی کرده و پس از آن شرایط مناسبی را برای رقابت توسعه دهندگان ایجاد کند.

پیش از این اپیک گیمز به دلیل عدم پرداخت کارمزد به اپل و ایجاد مسیر پرداخت مستقل از این پلتفرم حذف شد. پس از آن نیز شکواییه هایی علیه اپل و گوگل توسط این شرکت تنظیم گردید. شرکت اپل اعلام کرده بود به شرط موفقیت در دادگاه ضرر مالی خود بابت حذف فورتنایت از یک و نیم میلیارد دستگاه آیفون و آیپد را از این اپلیکیشن دریافت خواهد کرد.

تاکنون اپل واکنشی نسبت به تشکیل این اتحادیه نداشته است. اما یادداشت این شرکت درباره مزایای اپ استور برای کاربران و توسعه دهندگان منتشر شده نشان می‌دهد که این شرکت همیشه از اپ استور حمایت خواهد کرد. در حال حاضر اپل استور میزبان ۲۸ میلیون توسعه دهنده و حدود یک و نیم میلیارد دستگاه مصرف کننده در جهان است. ‌

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال