فرانسه اولین کشور استفاده کننده از برچسب تعمیرپذیری دستگاه های الکتریکی

اتحادیه اروپا با هدف پشتیبانی از حق تعمیر مصرف‌کنندگان، قانون اعمال برچسب تعمیرپذیری روی دستگاه الکتریکی را از سال آینده اجباری خواهد کرد. فرانسه نیز اولین کشور اروپایی خواهد بود که از ابتدای سال میلادی جدید این قانون را در کشور خود اعمال خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اتحادیه اروپا […]

اتحادیه اروپا با هدف پشتیبانی از حق تعمیر مصرف‌کنندگان، قانون اعمال برچسب تعمیرپذیری روی دستگاه الکتریکی را از سال آینده اجباری خواهد کرد. فرانسه نیز اولین کشور اروپایی خواهد بود که از ابتدای سال میلادی جدید این قانون را در کشور خود اعمال خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اتحادیه اروپا قانون جدیدی را تصویب کرده که بر اساس آن کلیه سازندگان وسایل الکتریکی باید از برچسب گذاری معرفی اجباری تبعیت کنند. برچسب روی وسایل الکتریکی شامل اطلاعاتی مربوط به معرفی و طول عمر دستگاه و همچنین تعمیرپذیری آن خواهد بود. فرانسه نیز اعلام کرده است از ابتدای ژانویه سال ۲۰۲۱ این قانون را اجرایی خواهد کرد.

از این پس کلیه دستگاه های الکتریکی مانند گوشی های هوشمند، تلویزیون و لپ تاپ با برچسب تعمیرپذیری عرضه شده و مشتریان اطلاعاتی را در مورد تعمیر پذیری دستگاه در اختیار خواهند داشت. همچنین برچسب امتیازاتی بین ۱ تا ۱۰ به محصول خواهد داد که با توجه به امکان جداسازی اجزا، دسترسی به اطلاعات تعمیر و یا قیمت لوازم یدکی ارزیابی و امتیاز دهی شده است.

این برچسب به کاربران کمک خواهد کرد تا محصولاتی را انتخاب کنند که تعمیر آن راحت تر است. از طرفی تولیدکنندگان نیز تشویق خواهند شد تا محصولاتی با امتیاز بالاتر تولید کنند که راحت تر تعمیر می شود. همچنین این برچسب‌گذاری می‌تواند باعث افزایش طول عمر دستگاه ها شده و کاهش زباله های الکترونیکی نیز در پی خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال