کلاهبرداران با نسخه جدید بینگ توکن های جعلی ایجاد کردند

با گذشت چند هفته از راه اندازی نسخه جدید بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی، کلاهبرداران از این قابلیت سواستفاده کرده و توکن های جعلی را روانه بازار کرده اند. این افراد از تب داغ بازار هوش مصنوعی برای دزدیدن سرمایه کاربران استفاده کرده اند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل […]

با گذشت چند هفته از راه اندازی نسخه جدید بینگ مبتنی بر هوش مصنوعی، کلاهبرداران از این قابلیت سواستفاده کرده و توکن های جعلی را روانه بازار کرده اند. این افراد از تب داغ بازار هوش مصنوعی برای دزدیدن سرمایه کاربران استفاده کرده اند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Decrypt، هیجان ایجاد شده در بین مردم به دلیل معرفی چت بات ChatGPT و بینگ باعث جعل توکن های بسیاری شده است. طبق اعلام DEXTools حدود ۲۰ توکن در بازار رمز ارزها ایجاد شده است که با نام BingChatGPT نامگذاری شدند. تعداد توکن های با نام ChatGPT نیز به ۱۷۰ توکن می‌رسد که پروتکل عرضه آنها BNB بوده است. این در حالیست که مایکروسافت هرگز برنامه ای برای عرضه توکن رمزارزی برای بینگ نداشته است.

شرکت امنیت سایبری Peckshield به افزایش توکن های BingChatGPT اشاره کرده و تاکید می کند که سه مورد از این توکن ها هانی پات بوده و ۲ مورد نیز در زمان فروش مالیات زیادی دارند. هانی پات نوعی کلاهبرداری در این بازار است که فرد کلاهبردار مدعی است با دریافت مبلغی پول سرمایه بیشتری به کاربر می دهد. اما در واقع چنین چیزی نیست. ظاهراً یکی از این توکن ها توسط کلاهبردار سریالی ساخته شد که پیش از این نیز توکن هایی با نام ایلان ماسک تولید کرده بود. در حال حاضر به دلیل آسان بودن ایجاد توکن کلاهبرداران جذب این بازار شده و به دنبال فریب سرمایه داران هستند.