سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات راه‌اندازی شد

رضا باقری، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد: سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات به صورت پایلوت راه‌اندازی شده و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد. وی در خصوص کارپوشه ملی ایرانیان اظهار داشت: برای هر شخص ایرانی طبق قانون دسترسی آزاد به اطلاعات کارپوشه ایجاد کردیم و پایلوت‌هایش را با چند دستگاه اجرا […]

رضا باقری، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد: سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات به صورت پایلوت راه‌اندازی شده و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص کارپوشه ملی ایرانیان اظهار داشت: برای هر شخص ایرانی طبق قانون دسترسی آزاد به اطلاعات کارپوشه ایجاد کردیم و پایلوت‌هایش را با چند دستگاه اجرا می‌کنیم. پس از تکمیل فرآیندها، اعلام عمومی خواهیم کرد. مردم نیز ثبت‌نام  کرده و سپس به کارپوشه خود دسترسی پیدا می‌کنند. مصوبه کارپوشه در جلسه شورای اجرایی سازمان فناوری اطلاعات تصویب شده است.

به گفته معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات، در این سامانه، ‌ کاربران در یک فرم الکترونیکی احراز هویت می‌شوند و درخواست اطلاعاتی که از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهند را ثبت می‌کنند.

باقری ادامه داد: اعضای کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، اقدامات مربوط پیگیری این درخواست را انجام می‌دهند و از دستگاه می‌خواهند اطلاعات را وارد کند. بدین ترتیب یا در کارپوشه اطلاعات به شما داده می‌شود و یا به صورت فیزیکی پاسخ خود را دریافت می‌کنید.