اتصال رایگان دیتاسنترهای داخلی به مراکز IXP

محمدجواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دیتاسنترهای غیردولتی و دولتی به صورت رایگان به مراکز ملی تبادل اطلاعات متصل خواهند شد. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از آمادگی دو مرکز تبادل داده نیز در اصفهان و اهواز خبر داد و گفت: تاکنون ۵ مرکز تبادل اطلاعات در شهرهای […]

محمدجواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، دیتاسنترهای غیردولتی و دولتی به صورت رایگان به مراکز ملی تبادل اطلاعات متصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از آمادگی دو مرکز تبادل داده نیز در اصفهان و اهواز خبر داد و گفت: تاکنون ۵ مرکز تبادل اطلاعات در شهرهای مشهد، تبریز، قم، تهران و شیراز راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون به تمامی درخواست‌های دیتاسنترهای داخلی برای اتصال به مراکز ملی تبادل اطلاعات پاسخ داده شده است.

به گفته آذری جهرمی، از جمله دلایل اجرای این مصوبه ارتقاء سطح کیفی دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور و افزایش میزان تولید محتوای داخلی است. بدین صورت تعداد دیتاسنترهایی که به مراکز IXP زیرساخت متصل شده‌اند و نیز ظرفیت هر یک از مراکز ملی تبادل داده، به صورت آنلاین در درگاه اصلی این شرکت، قابل رصد و پیگیری است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: تامین ارتباطات تمامی دیتاسنترهای داخلی تا شبکه IXP برعهده شرکت‌ها خواهد بود و از زمانی که به IXP می‌رسد به صورت رایگان به این مرکز متصل می‌شوند.

طبق آخرین اطلاعاتی که در پرتال شرکت ارتباطات زیرساخت وجود دارد، مرکز ملی تبادل اطلاعات تهران و قم ۱۴۷۴ گیگابیت ظرفیت، مرکز مشهد ۱۰۴ گیگابیت، مرکز شیراز ۲۵۶ گیگابیت و مرکز تبریز ۲۵۶ گیگابیت بر ثانیه ظرفیت برای تبادل محتوا دارند. علاوه بر این، تاکنون بالغ بر ۴۰ دیتاسنتر غیردولتی، ۴ پژوهشگاه و دانشگاه و دیتاسنتر دولتی به مرکز ملی تبادل اطلاعات تهران، ۱۰ دیتاسنتر غیردولتی و ۹ دیتاسنتر دولتی به مرکز ملی تبادل اطلاعات قم، ۷ دیتاسنتر غیردولتی به مرکز IXP مشهد، ۱۰ دیتاسنتر غیردولتی به مرکز شیراز و ۶ دیتاسنتر غیردولتی به مرکز تبریز، متصل شده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال