سرویس وی پی ان رایگان به زودی در اختیار کاربران مرورگر اج قرار می‌گیرد

طبق بیانیه مایکروسافت احتمالاً کاربران مرورگر اج به زودی می‌توانند به یک سرویس VPN رایگان دسترسی پیدا کنند. هدف از در اختیار گذاشتن این سرویس نیز افزایش امنیت و حریم خصوصی کاربران اعلام شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، صفحه پشتیبانی مایکروسافت اعلام کرد به زودی سرویس Edge Secure Network یا […]

طبق بیانیه مایکروسافت احتمالاً کاربران مرورگر اج به زودی می‌توانند به یک سرویس VPN رایگان دسترسی پیدا کنند. هدف از در اختیار گذاشتن این سرویس نیز افزایش امنیت و حریم خصوصی کاربران اعلام شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، صفحه پشتیبانی مایکروسافت اعلام کرد به زودی سرویس Edge Secure Network یا شبکه امن اج پس از آزمایش این شرکت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اکنون مایکروسافت به صورت آزمایشی سرویس VPN مبتنی بر کلادفلر را بررسی می کند. پس از آن نیز به صورت یک آپدیت امنیتی برای کاربران منتشر خواهد شد.

در زمان استفاده کاربران از این سرویس و رمزگذاری ترافیک وب ارائه دهندگان سرویس اینترنت (ISPها) امکان جمع آوری داده های وب گری کاربران را نخواهند داشت. بدین ترتیب از حریم خصوصی کاربران نیز محافظت خواهد شد. علاوه بر آن با استفاده از آدرس آی پی مجازی موقعیت کاربران نیز از دید ISPها مخفی خواهد ماند.

 با وجود رایگان بودن این سرویس برای آن محدودیت هایی در نظر گرفته شده است. به طوری که حجم دیتا تنها به یک گیگابایت در ماه محدود است و برای استفاده نیز باید وارد حساب مایکروسافت شد. به گفته مایکروسافت جمع آوری داده های پشتیبانی توسط کلادفلر انجام خواهد شد. اما داده های جمع آوری شده پس از ۲۵ ساعت حذف می شوند.

در حال حاضر نیز برخی از کاربران به صورت آزمایشی به این سرویس دسترسی دارند. در قسمت تنظیمات گزینه Secure Network وجود دارد که در صورت انتخاب آن و ورود به حساب مایکروسافت آیکون سپر در فریم مرورگر مشاهده می‌شود که نشان از فعال شدن این سرویس دارد. در صورت بستن مرورگر نیز این سرویس غیر فعال خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال