گوشی هوشمند آزادی با هدف مبارزه با سانسور غول‌های فناوری معرفی شد

یک میلیونر ۲۲ ساله که تمامی ثروت خود را از طریق بیت کوین به دست آورده نوعی گوشی هوشمند ساخته تا از طریق آن نشان دهد که به شرکت‌های بزرگ فناوری اعتمادی ندارد. این گوشی قرار است در دسترس کاربرانی قرار بگیرد که از سانسور غول های فناوری نگرانند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

یک میلیونر ۲۲ ساله که تمامی ثروت خود را از طریق بیت کوین به دست آورده نوعی گوشی هوشمند ساخته تا از طریق آن نشان دهد که به شرکت‌های بزرگ فناوری اعتمادی ندارد. این گوشی قرار است در دسترس کاربرانی قرار بگیرد که از سانسور غول های فناوری نگرانند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اریک فینمن که خود را یک میلیونر بیت کوینی معرفی کرده است یک گوشی جدید به نام موبایل آزادی طراحی کرده که می‌تواند با سانسور سیستماتیک غول‌های فناوری مبارزه کند. اما بسیاری از منتقدان ایرادهایی را بر این گوشی عنوان داشتند. ویدیویی که این میلیونر در توییتر منتشر کرده باعث سر و صدای زیادی شده است. این فرد با انتشار این ویدیو اعلام کرده با استفاده از این موبایل میتوان بدون سانسور و ردیابی از برنامه های مورد نیاز خود استفاده کرد.

در این ویدئو تصاویری از افراد معروف مانند آبراهام لینکلن و مارتین لوترکینگ منتشر می‌شود که اریک فینمن جوان میلیونر بیت کوین معتقد است در صورت زنده بودن این افراد در جو سیاسی امروزه حتماً سانسور می شدند. این گوشی با قیمت ۵۰۰ دلار در این ویدئو تبلیغ می شود و فینمن پس از معرفی آن می‌گوید: من در مدت فعالیت در سیلیکون ولی دستاوردهای زیادی را در زندگی به دست آوردم. اکنون نیز قصد ترک شرکت‌های بزرگ فناوری برای به دست آوردن آزادی بیان را دارم.

بسیاری از منتقدان موبایل آزادی را بررسی کرده و اعلام کردند این گوشی در واقع نسخه از برند چینی است که با نام دیگر وارد بازار شده است. در این موبایل با وجود قیمت بالا از یک نسخه تاییدنشده اندروید به عنوان سیستم عامل استفاده شده است. تصاویری از مقایسه دو گوشی موردنظر منتشر شده که نشان می دهد هر دو محصول به طور کامل یکسان هستند.

 با توجه به اینکه این گوشی قرار است به عنوان موبایل آزادی از اپلیکیشن های غیرقابل سانسور استفاده کند. برنامه های پیشفرضی مانند پارلر در آن نصب است. بسیاری از از دست اندرکاران حوزه امنیت سایبری نیز معتقدند این گوشی به دلیل نداشتن قابلیت تشخیص ویروس و بدافزار می‌تواند مورد پسند دیگران نباشد و همچنین به راحتی می‌توان یک جاسوس افزار خارجی را روی نرم افزار این گوشی قرارداد.

برخی منتقدان دیگر نیز این موضوع را روشی برای تحت تاثیر قرار دادن احساسات هواداران ترامپ دانسته و معتقدند این روش ساخته فرصت‌طلبانی است تا بتوانند با فروش این محصولات مشارکت بیشتری از مردم در فعالیت های سیاسی به دست آورند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال