از لغزش کوچک در مدار ماه تا وقوع سیل های ویرانگر در زمین

محققان معتقدند در صورت اینکه ماه در مدار خود دچار یک لرزش کوچک شود زمین شاهد سیل های ویرانگر در دهه‌های 2030 خواهد بود. به همین دلیل محققان معتقدند از هم اکنون باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای مواجهه با آن انجام گیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تغییرات اقلیمی باعث تغییرات زیاد آب […]

محققان معتقدند در صورت اینکه ماه در مدار خود دچار یک لرزش کوچک شود زمین شاهد سیل های ویرانگر در دهه‌های 2030 خواهد بود. به همین دلیل محققان معتقدند از هم اکنون باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای مواجهه با آن انجام گیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تغییرات اقلیمی باعث تغییرات زیاد آب و هوای در اکثر مناطق زمین بوده است. که به تبع آن تعداد و قدرت طوفان‌ها و سیلاب ها تغییر کرده که سطح آسیب رسانی آن نیز افزایش داشته است. این موضوع در آینده می‌تواند شکل زندگی در سواحل ایالات متحده را به تدریج سخت‌تر کند.

 طبق مطالعه‌ای که اخیرا انجام گرفته و در مجله Nature Climate Change به چاپ رسیده است. علاوه بر افزایش سطح دریا و گرم شدن زمین چرخه ماه نیز می‌تواند جزر و مد را تغییر داده و از این طریق در تغییرات آب و هوایی در دهه ۲۰۳۰ نقش داشته باشد. به همین دلیل محققان معتقدند پیش از آنکه دیر شود نیاز به برنامه‌ریزی‌های دقیق برای جلوگیری از طغیان های ساحلی در سراسر ایالات متحده است.

در صورتی که تقریباً دو خود مد اتفاق می‌افتد امکان جاری شدن سیل در خیابان ها و یا سیل های جزر و مدی که با آن سیلاب مزاحم نیز می گویند وجود خواهد داشت. این حادثه می تواند منجر به آبگرفتگی خیابان‌ها یا خراب شدن خانه ها شود. طی مطالعه ای که ناسا انجام داده احتمالاً این سیل های مزاحم تا دهه ۲۰۳۰ به طور چشمگیری افزایش خواهند یافت و طی آن خط ساحلی ایالات متحده درگیر این موضوع می شود.

 با طولانی تر شدن سیل های ساحلی در زندگی و معیشت مردم اختلالاتی بوجود خواهد آمد و به همین دلیل نیاز به برنامه ریزی های لازم برای مواجهه با آنها است. البته جلوگیری از این موضوع و تغییرات اقلیمی مانند افزایش سطح دریا و یا ذوب شدن یخ های قطبی به سرعت روزافزون تنها در حالتی می‌تواند تغییر کند که انسان در آینده میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را به شدت کاهش دهد. از طرفی تغییرات مربوطه در دهه ۲۰۳۰ به ماه نیز بستگی خواهد داشت. در صورت تغییر کوچکی در مدار امکان جزر و مد شدیدتر وجود دارد. تغییر موقعیت نسبی ماه نیز هر 18.6 سال رخ می دهد. طی بررسی انجام شده چرخه بعدی مربوط به تغییر موقعیت نسبی ماه در اواسط دهه 2030 اتفاق خواهد افتاد. از طرفی با افزایش سطح دریاها و موقعیت های تقویت شده امکان وقوع سیل های فاجعه بار در خط ساحلی آمریکا وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال