هشدار FTC برای تاثیرگذاران اینستاگرام

با توجه به مقدار زمانی که کاربران در پلت‎فرم‎های رسانه‎ای اجتماعی همانند با اینستاگرام سپری می‎کنند و در نظر گرفتن بصری بودن این رسانه‎ها، جای شگفتی ندارد که برندها و شرکت‎ها در این پلت‎فرم‎ها فعال باشند و به کاربران اینستاگرام برای تبلیغ محصولات آن‎ها پول بدهند. این افراد که “تاثیرگذار” نامیده می‎شوند، به خصوص در رابطه […]

با توجه به مقدار زمانی که کاربران در پلت‎فرم‎های رسانه‎ای اجتماعی همانند با اینستاگرام سپری می‎کنند و در نظر گرفتن بصری بودن این رسانه‎ها، جای شگفتی ندارد که برندها و شرکت‎ها در این پلت‎فرم‎ها فعال باشند و به کاربران اینستاگرام برای تبلیغ محصولات آن‎ها پول بدهند. این افراد که “تاثیرگذار” نامیده می‎شوند، به خصوص در رابطه با افراد مشهور و ورزشکاران حرفه‎ای دیده می‎شوند.

گرچه به نظر می‎رسد که سازمان FTC (کمیسیون تجارت فدرال) ایالات‎متحده به فعالیت‎های مربوط به تبلیغ کالاها توجه داشته و براساس گزارشی که وب‎سایت Business Insider منتشر کرده، FTC اخیرا در حدود 90 اخطار برای تاثیرگذاران اینستاگرام فرستاده است که در آن این مقام دولتی به آن‎ها یادآوری می‎کند روابط آن‎ها با برندها بایستی به شکل شفافی به هنگام تبلیغ یا تایید محصولات در صفحات رسانه‎ی اجتماعی آن‎ها، فاش شود.

معنای این خبر این است اگر یکی از کاربران اینستاگرام قصد ارسال پستی در خصوص یک محصول را دارد، بایستی برای فالوورهای خود با شفافیت توضیح دهد که این یک تبلیغ بوده یا این‎که آن‎ها در حال استفاده از محصولی هستند که اسپانسر آن به شمار می‎روند. این هشدار هم‎چنین نحوه‎ی اعلام این توضیحات را فاش می‎کند، به عنوان مثال در انتهای متن مربوط به یک تصویر که ممکن است دیده نشود، نبایستی قرار داده شود.

این سازمان هم‎چنین در خصوص لیبل‎هایی که بسیار گنگ باشند همانند با مختصر کردن “پست اسپانسر شده” در تگ #sp هشدار می‎دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال