سیستم هوش مصنوعی جدید فوجیستو؛ دستگیری مجرمان در حال فرار!

زمانی که یک مجرم در حال فرار است، راه‎های احتمالی برای گریز او بسیار زیاد است. امکان فرار از طریق یک ماشین، از طریق یک وسیله‎ی حمل‎ و نقل عمومی یا پای پیاده وجود دارد. چنین شخصی می‎تواند به سمت جاده برود یا این که از طریق کوچه‎ها و جاده‎های فرعی و راه‎های متعدد دیگر […]

زمانی که یک مجرم در حال فرار است، راه‎های احتمالی برای گریز او بسیار زیاد است. امکان فرار از طریق یک ماشین، از طریق یک وسیله‎ی حمل‎ و نقل عمومی یا پای پیاده وجود دارد. چنین شخصی می‎تواند به سمت جاده برود یا این که از طریق کوچه‎ها و جاده‎های فرعی و راه‎های متعدد دیگر فرار کند. با توجه به تعداد نیروهایی که هر مجری قانون در اختیار دارد، پخش کردن کل نیروها در سراسر شهر امری مشکل است.

ولی شرکت فوجیستو فکر می‎کند در این قضیه می‎تواند کمک کند چون آن‎ها موفق به توسعه‎ی سیستم هوش‎مصنوعی شده‎اند که تکیه بر تئوری بازی دارد تا به واسطه‎ی آن مشخص کند پلیس به منظور بهترین نتیجه را گرفتن کجا باید نیروهای خود را مستقر سازد. چنین مفهومی جدید نیست ولی قبلا، عملی کردن تئوری بازی با توجه به وسعت شهرهایی نظیر توکیو بسیار طول می‎کشید.

بر اساس گفته‎ی فوجیستو، آن‎ها ادعا می‎کنند که به لطف فن‎آوری به تازگی توسعه‎ی یافته‎ی آن‎ها این چنین چیزی امکان‎پذیر است.

آن‎ها می‎‎گویند ” شرکت Fujitsu Laboratories و دانشگاه ارتباطات الکترونیکی موفق به توسعه‎ی الگوریتمی شده‎اند که به سرعت مشکلات امنیتی شبکه‎ی جاده‎ای شهری را حل خواهد کرد. در مقایسه با فن‎آوری قبلی، موفقیت جدید باعث می‎شود پیدا کردن نقشه‎ی امنیتی که به طور تئوری بهینه‎ باشد به صورت متوسط برای یک مشکل 100 گره‎ای 20 برابر و به طور میانگین برای یک مشکل 200 گره‎ای 500 برابر سریع‎تر باشد.”

این شرکت هم‎چنین اعلام کرده است قصد تجاری‎سازی سیستم خود را در طول آغاز سال مالی 2017 دارد، در حالی‎که دانشگاه ارتباطات الکترونیکی این فن‎آوری را به شبکه‎های جاده‎ای در مقیاس شهری و سایر حوزه‎ها توسعه خواهد داد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال