توسط دانشمندان انگلستانی

قارچ ها با استفاده از 50 کلمه با یکدیگر صحبت می کنند

دانشمندان بر این باور هستند که تکانه های الکتریکی ارسال شده توسط موجودات قارچی می تواند شبیه زبان انسان باشد. قارچ‌ها که در زباله‌های جنگلی دفن شده‌اند یا از درختان جوانه می‌زنند، ممکن است این تصور را ایجاد کنند که ارگانیسم‌هایی خاموش و نسبتاً مستقل هستند، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آنها ممکن […]

دانشمندان بر این باور هستند که تکانه های الکتریکی ارسال شده توسط موجودات قارچی می تواند شبیه زبان انسان باشد.

قارچ‌ها که در زباله‌های جنگلی دفن شده‌اند یا از درختان جوانه می‌زنند، ممکن است این تصور را ایجاد کنند که ارگانیسم‌هایی خاموش و نسبتاً مستقل هستند، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آنها ممکن است موجوداتی اجتماعی باشند که با یکدیگر ارتباط دارند.

به گزارش سرویس اخبار علمی پایگاه خبری تکنا، دانشمندان دانشگاه بریستول انگلستان با استفاده از تجزیه و تحلیل ریاضی سیگنال های الکتریکی که قارچ ها به به یکدیگر ارسال میکنند، موفق به شناسایی الگوهایی شده اند که شباهت ساختاری قابل توجهی با ساختار گفتار انسان دارند.

قارچ‌ها سیگنال‌های الکتریکی را از طریق ریشه ها (hyphae) به یکدیگر می‌فرستند. تحقیقات نشان می‌دهد که تعداد تکانه‌های الکتریکی که از شبکه ریشه قارچها ( که ساختاری شبیه نورون های مغزی دارند) عبور می‌کنند، زمانی که قارچ‌ها با منابع جدید غذا مواجه می‌شوند افزایش قابل ملاحضه ای می‌یابد و این نشان می‌دهد که ممکن است قارچ‌ها از این «زبان» استفاده کنند تا یکدیگر را خطرات محیطی و منابع غذایی جدید بخبر کنند. برای دیدن دیگر مطالب به صفحه تحقیقات علمی 2022 مراجعه کنید.

منبع