ساکنان آینده مریخ رژیم غذایی گیاهخواری می گیرند

ایلان ماسک قصد دارد یک مستعمره روی سطح مریخ برپا کند. اخیراً مطالعه‌ای نیز در رابطه با این ایده جدید ایلان ماسک انجام گرفته که نشان می دهد به دلیل منابع محدود در مریخ کلیه ساکنان آینده این سیاره باید رژیم غذایی گیاهخواری داشته باشند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک […]

ایلان ماسک قصد دارد یک مستعمره روی سطح مریخ برپا کند. اخیراً مطالعه‌ای نیز در رابطه با این ایده جدید ایلان ماسک انجام گرفته که نشان می دهد به دلیل منابع محدود در مریخ کلیه ساکنان آینده این سیاره باید رژیم غذایی گیاهخواری داشته باشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ایلان ماسک برای اولین بار با تاسیس اسپیس ایکس از ایده خود برای تبدیل مریخ به یک سکونتگاه جدید پرده برداشت. وی برای سکونت در مریخ از شیوه کشت آب، کشت بدون خاک سخن گفت. به طوری که بدون نیاز به خاک و تنها به کمک آب و عناصر ریز مغذی و درشت مغذی میتوان گیاه را پرورش داد.

اکنون محققان مطالعه ای را برای سکونت انسان در مریخ انجام دادند. جان کی استریکلند از انجمن ملی فضایی در این تحقیق می‌گوید: تنها افرادی که رژیم غذایی وگان دارند می توانند در گنبد های شیشه ای زندگی کنند. این افراد در یک کلونی ۵۰۰۰ نفری برای تهیه مواد غذایی خود به یک مزرعه ۳ دهم مایل مربعی نیاز دارند. به گفته ماسک کلیه افراد در مرحله اول حضور در مریخ باید رژیم گیاهخواری داشته باشند. سپس در مراحل بعدی و با ساخت یک شهر کامل امکان بردن حیوانات و یا دیگر موجودات به آن جا فراهم می شود. در صورتی که در مقاله استریکلند رسیدن به هدف ماسک را تنها با انجام ۵ هزار سفر و ارسال 200 تن محموله قابل انجام میداند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال