مک بوک های آینده با کیبوردهای جدید از راه می رسند

گزارش های اخیر نشان می دهد اپل روی طراحی کیبوردهای جدیدی کار می کند که قرار است برای مک بوک های آینده مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل پتنت جدیدی را برای یک کیبورد به ثبت رسانده است که در آن نحوه تایپ کردن متفاوتی نشان داده شده […]

گزارش های اخیر نشان می دهد اپل روی طراحی کیبوردهای جدیدی کار می کند که قرار است برای مک بوک های آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپل پتنت جدیدی را برای یک کیبورد به ثبت رسانده است که در آن نحوه تایپ کردن متفاوتی نشان داده شده است. در صورت ساخت این صفحه کلید احتمالا انقلابی در تایپ کردن ایجاد خواهد شد. در این صفحه کلید فناوری ای وجود دارد که کاربران بر اساس زمینه های کاری خود نمادهای مختلفی را مشاهده خواهند کرد.

در حال حاضر مک بوک های اپل دارای نور پس زمینه ال ای دی هستند که تنها مزیت آنها بهتر دیده شدن صفحه کلید در محیط های تاریک است. روی کلیدها نیز نمادها از قبل چاپ شده اند و امکان تغییر ندارند.

در این پتنت کلیدهای کیبورد دارای سوراخ های در لایه بالا و پایین است. بدین ترتیب نمادهای روی هر کلید در اثر نور پس زمینه روشن می‌شود. بدین ترتیب در زمان فعال بودن صفحه کلید نوری از پایین سازه خواهد شد که علامت های روی هر کلید را روشن می کند و چنین به نظر می رسد که هر کلید روی نور تابیده شده از پایین شناور است. برخلاف صفحه کلیدهای معم.لی و نورهای پس زمینه انها، در این صفحه کلید امکان هدایت نور خروجی از منابع برای تولید حروف وجود دارد.

در این پتنت سناریوی دیگری برای سفارشی سازی و انعطاف پذیری بیشتر وجود دارد تا کنترل های اضافی توسط کاربر انجام شود. اپل در این پتنت به مورد دیگری از ساختار صفحه کلید اشاره می کند. طبق این توضیح درپوش های صفحه کلید نیز می تواند برخلاف کیبوردهای عادی از فلزاتی مانند آلومینیوم ساخته شود.