ویندوزفون‌های آینده دستان شما را قبل از لمس نمایشگر می‌بینند!

ویندوزفون‌های آینده‌ی شرکت مایکروسافت قادر خواهند بود انگشتان شما را قبل از برخورد به نمایشگر ببیند. این قابلیت که توسط تکنولوژی جدید این شرکت به کار گرفته خواهد شد، می‌تواند مکان قرارگیری انگشتان شما در کنار گوشی و نحوه‌ی دست گرفتن آن را شناسایی کرده و محل انگشتان شما را در بالای صفحه نمایش گوشی تشخیص دهد. […]

ویندوزفون‌های آینده‌ی شرکت مایکروسافت قادر خواهند بود انگشتان شما را قبل از برخورد به نمایشگر ببیند. این قابلیت که توسط تکنولوژی جدید این شرکت به کار گرفته خواهد شد، می‌تواند مکان قرارگیری انگشتان شما در کنار گوشی و نحوه‌ی دست گرفتن آن را شناسایی کرده و محل انگشتان شما را در بالای صفحه نمایش گوشی تشخیص دهد. بنابراین با استفاده از این تکنولوژی، گوشی‌های آینده‌ی ویندوز فون می‌توانند متوجه شوند که شما چه قسمتی از نمایشگر گوشی را مد نظر دارید و قبل از اینکه گوشی را لمس کنید، به اجرای دستورات شما بپردازند.

با این تکنولوژی می‌توان قابلیت‌های زیادی را به گوشی اضافه کرد؛ برای مثال می‌توانید در هنگام نوشتن پیام، متن خاصی را انتخاب کرده و آن را در پیام خود کپی و پیست کنید و یا بدون اینکه انگشت‌ خود را به صفحه نمایش گوشی بزنید می‌توانید دکمه‌ی مورد نظر را انتخاب کنید. با این قابلیت حتی وب‌سایت‌ها نیز تنها زمانی به شما لینک را نشان می‌دهند که انگشت‌تان را نزدیک به نمایشگر گوشی کنید.

مایکروسافت در گذشته نیز سعی داشته تا این قابلیت را بر روی گوشی‌های خود قرار دهد اما نتوانست ویژگی‌های زیادی را به جز بالا و پایین بردن صفحات وب به آن اضافه کند. حال با پیشرفت تکنولوژی این‌بار قضیه کمی فرق کرده چراکه می‌توانیم شاهد ویژگی‌های پیشرفته‌ای با به کارگیری این قابلیت باشیم. برای مثال یکی از ویژگی‌های پیشرفته‌ی این قابلیت را می‌توان در هنگام مشاهده‌ی فیلم یا ویدئو کلیپ‌ها با گوشی مشاهده کرد به طوریکه گوشی شما متوجه مکان قرارگیری انگشتان شما می‌شود و دکمه‌های گوشی در همان قسمتی فعال می‌شوند که دستان شما قرار گرفته‌اند. چنین قابلیتی زمانی می‌تواند مثمر ثمر واقع شود که شما گوشی خود را با یک دست گرفته باشید.

مایکروسافت ویدئوی آزمایشی این ویژگی را در ماه گذشته منتشر کرد و شاید در آینده این قابلیت را در گوشی‌های ویندوزفون خود به کارگیرد هرچند برای موفق‌شدن ویندوزفون و رقابت جدی‌تر با پلتفرم‌هایی همچون اندروید و iOS تنها این قابلیت نمی‌تواند به کمک مایکروسافت بیاید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال