متا هوش مصنوعی Galactica را از دسترس خارج کرد

هوش مصنوعی Galactica متا پس از آنکه نتوانست انتظارات مورد نظر را برآورده کند توسط این شرکت از دسترس خارج شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متا هوش مصنوعی Galactica را با هدف توسعه مقاله های علمی و تحقیقاتی توسعه داده بود. اما بنظر می رسد این هوش مصنوعی نتوانست محتوای مورد […]

هوش مصنوعی Galactica متا پس از آنکه نتوانست انتظارات مورد نظر را برآورده کند توسط این شرکت از دسترس خارج شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، متا هوش مصنوعی Galactica را با هدف توسعه مقاله های علمی و تحقیقاتی توسعه داده بود. اما بنظر می رسد این هوش مصنوعی نتوانست محتوای مورد نظر را ارائه کند و به همین دلیل پس از انتشار محتوای نادرست از دسترس خارج شد.

متا هوش مصنوعی خود را برای محتواهای ویکی پدیایی آموزش داده بود، اما پس از انتشار نسخه بتای آن برخی محتوای آن مورد انتقاد صحت سنجی قرار گرفت. به همین دلیل متا آن را از دسترس عموم خارج کرد.

در زمان آغاز همه گیری کرونا و در طول ۱۲ ماه بیش از ۱۰۰ذهزار مقاله در این زمینه انتشار پیدا کرد که تلاش زیاد در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی را نشان می داد.

حجم محتوا و مقالات بسیار زیاد بود بطوری که اشراف بر آن کاری غیرممکن بنظر می رسید. اما متا مدعی شد هوش مصنوعی Galactica از نظر تئوری می تواند همه مقالات را از بر کند.

تیم Meta AI کار روی این هوش مصنوعی را آغاز کرد. Galactica مبتنی بر یادگیری ماشینی برای ساماندهی داده ها شروع به یادگیری کرد. در نهایت هفته گذشته نسخه آزمایشی آن منتشر شد که انتقادات بسیاری را به همراه داشت. زیرا نشان می داد این هوش مصنوعی با توجه به محتواهای نادرست تولید کرده، هنوز برای استفاده عموم آماده نیست. تیم Meta AI هوش مصنوعی Galactica را برای تولید محتوای تخقیقاتی، حل مسائل ریاضی و حتی خلاصه بازی مقالات آموزش داده بود. اما بنظر می رسد هنوز برای ارائه این اهداف آمادگی ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال