هوش مصنوعی Galaxy AI برای ترجمه همزمان در اختیار واتساپ قرار می‌گیرد

سامسونگ قصد دارد هوش مصنوعی گلکسی را در اختیار واتساپ قرار دهد تا بتوان از این قابلیت برای ترجمه همزمان تماس‌های صوتی استفاده کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هوش مصنوعی گلکسی توسط سامسونگ در اواخر سال گذشته رونمایی شد. این هوش مصنوعی شامل قابلیت‌های متنوعی است که یکی از آنها ترجمه […]

سامسونگ قصد دارد هوش مصنوعی گلکسی را در اختیار واتساپ قرار دهد تا بتوان از این قابلیت برای ترجمه همزمان تماس‌های صوتی استفاده کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، هوش مصنوعی گلکسی توسط سامسونگ در اواخر سال گذشته رونمایی شد. این هوش مصنوعی شامل قابلیت‌های متنوعی است که یکی از آنها ترجمه همزمان و ارائه آن در تماس‌های صوتی بوده است. سامسونگ قصد دارد این قابلیت هوش مصنوعی را برای ترجمه تماس‌های واتساپ نیز مورد استفاده قرار دهد.

سامسونگ پیش از این اعلام کرده بود قابلیت ترجمه همزمان به برنامه‌های شخص ثالث اضافه می‌شود. در گزارش جدید نیز که توسط یک منبع آگاه به نام  Ice Universe منتشر شد مشخص شد این قابلیت قرار است به زودی به سرویس پیام رسان محبوب واتساپ اضافه شود. در صورت اضافه شدن قابلیت به واتساپ امکان ترجمه همزمان در تماس‌های صوتی ایجاد خواهد شد.

احتمالاً سامسونگ این خبر مهم را در مراسم گلکسی آنپکد بعدی خود در تاریخ ۲۰ تیر ماه به کاربران واتساپ اعلام می‌کند. سامسونگ در این مراسم قصد دارد از گوشی‌های تاشو جدید خود یا همان گلکسی زد فلیپ ۶ و زد فولد ۶ رونمایی کند. در این مراسم از نسخه جدید One UI 6.1.1 نیز رونمایی می‌شود. یکی از قابلیت‌های نسخه جدید One UI 6.1.1 ویژگی Live Translate است که در تماس‌های صوتی واتساپ نیز کاربرد خواهد داشت. این ویژگی به عنوان قابلیت نسخه جدید One UI نیز معرفی خواهد شد.

این ویژگی می‌تواند روی دستگاه‌های نصب شده روی خود دستگاه کار کند و داده‌های آن نیز به صورت محلی روی خود گوشی پردازش خواهد شد. عدم ارسال داده‌ها به سرورهای خارجی می‌تواند امنیت داده‌های کاربران را تضمین کند. احتمالا سامسونگ ویژگی مورد نظر را به اپلیکیشن‌های گوگل میت و وی چت نیز اضافه خواهد کرد. البته هنوز خبری در این مورد منتشر نشده است.