مقایسه نمایشگر خمیده گلکسی نوت 7 و گلکسی اس7 اج

هم اینک گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ مجهز به نمایشگر خمیده دارای طرفداران بسیار زیادی در سطح دنیا می‌باشند. این سری از گوشی‌های در این شرکت برای اولین بار در سال 2014 و زمانی که گوشی نوت 4 به بازار عرضه می‌شد با نام گلکسی نوت اج راهی بازار شد. اما در سال بعد زمانی که […]

هم اینک گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ مجهز به نمایشگر خمیده دارای طرفداران بسیار زیادی در سطح دنیا می‌باشند. این سری از گوشی‌های در این شرکت برای اولین بار در سال 2014 و زمانی که گوشی نوت 4 به بازار عرضه می‌شد با نام گلکسی نوت اج راهی بازار شد. اما در سال بعد زمانی که نوت 5 معرفی شد هیچ گوشی خمیده دیگری مجهز به قلم استایلوس معرفی نشد. در حقیقت در آن سال به جای گلکسی نوت اج که تنها در یک سمت خود دارای خمیدگی و انحنا در نمایشگر بود، گلکسی اس 6 اج پلاس معرفی شد که از سری نوت نبود اما برای اولین بار فبلتی بود که از نمایشگری با خمیدگی دوگانه استفاده می‌کرد. اما امسال شرکت سامسونگ گامی کاملا متناقض از سال‌های پیشین خود برداشته و انگار که گوشی‌های گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس را ترکیب کرده باشد،‌ تنها یک نسخه از گوشی گلکسی نوت 7 را به بازار راهی کرد که البته تنها دارای نمایشگر خمیده بود. این به آن معنا است که هیچ گونه گوشی گلکسی نوت 7 مجهز به نمایشگر تخت تا به امروز ساخته نشده است. از طرفی این گوشی از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به گوشی گلکسی اس 7 اج این شرکت دارد.

Galaxy-Note-7-vs-S7-edge

در نگاه اول باید گفت که گلکسی نوت 7 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ شباهت بسیار زیادی به یکدیگر داشته و از این رو انگار که تنها از نظر مقیاسی با یگدیگر متفاوت هستند. اما با نگاهی دقیق و نزدیک به این دو گوشی و بازرسی موشکافانه متوجه خواهید شد که سامسونگ از زبان طراحی نوت در فبلت جدید خود استفاده کرده است.

Galaxy-Note-7-vs-S7-edge-2.JPG

در حالی که گلکسی اس 7 اج در بخش‌های جلویی و خلفی خود دارای پنلی با خمیدگی دوگانه است اما این خمیدگی در دو سمت نوت 7 کمی متفاوت بوده و در حقیقت در میان این دو لایه تقارن بیشتر در ساختار نوت 7 دیده می‌شود. از طرفی برای اولین بار در تاریخ گوشی‌های سری گلکسی، نوت 7 از درگاه USB Type-C استفاده می‌کند. این در حالی است که در بخش زیرین گوشی گلکسی اس 7 اج درگاه معمولی micro USB دیده می‌شود.

Galaxy-Note-7-vs-S7-edge-4.JPG

اما از نظر سخت افزاری باید گفت که گوشی‌های گلکسی نوت 7 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ تقریبا مشابه و یکسان هستند. هر دو گوشی از تراشه مشابه استفاده کرده و دارای میزان حافظه رم چهار گیگابایتی هستند. هر دو گوشی دارای دوربین اصلی با دقت 12 مگاپیکسل بوده و در دیگر بخش‌های نیز به همین شکل تشابه دارند. این تصمیم از سوی شرکت سامسونگ بسیار قابل احترام بوده است که به کاربران و خریداران این اجازه را می‌دهد که میان گوشی کوچکتر گلکسی اس 7 اج و نمونه بزرگتر گلکسی نوت 7 مجهز به قلم استایلوس یکی را انتخاب کنند. این در حالی است که از نظر قدرت سخت افزاری این دو گوشی تقربیا هیچ گونه تفاوتی با یگدیگر نخواهند داشت.

Galaxy-Note-7-vs-S7-edge-5.JPG

در مورد ابعاد نمایشگر نیز باید گفت که این میزان در بین دو گوشی خیلی هم با یکدیگر تفاوت ندارد. در حقیقت گلکسی اس 7 اج دارای نمایشگر با ابعاد 5.5 اینچ بوده و نوت 7 نیز از صفحه نمایش 5.7 اینچی استفاده می‌کند. هر دو گوشی از میزان دقت تصویر 1440 × 2560 پیکسل (QHD) به همراه پنل سوپرامولد استفاده کرده و از طرفی بهتر است بدانید که ابعاد دقیق گلکسی اس 7 اج برابر با 150.9 × 72.6 × 7.7 میلی‌متر و در نوت 7 معادل 153.5 × 73.9 × 7.9 میلی‌متر است. علاوه بر آن جالب است بدانید که گلکسی اس 7 اج با وجود ابعاد کوچکتر دارای باتری نسبتا بزرگتری نسبت به نوت 7 است. در حقیقت گلکسی اس 7 اج از باتری با ظرفیت 3600 میلی‌آمپر ساعت استفاده میکند. این در حالی است که در نوت 7 باتری دارای ظرفیت 3500 میلی‌آمپر ساعت است. البته به احتمال بسیار زیادی این موضوع به دلیل اشغال فضای داخلی گوشی توسط قلم اس پن ایجاد شده است. هر دو مدل از گوشی‌ها از فناوری‌های شارژ سریع یا بی‌سیم سامسونگ نیز پشتیبانی خواهند کرد.

Galaxy-Note-7-vs-S7-edge-7.JPG

تصمیم سامسونگ به منظور ضد آب کردن این فبلت و دریافت مجوز IP68 برای آن به همراه قلم استایلوس اس پن، گام بسیار بزرگی به منظور کاربردی کردن بیشتر ویژگی نوت برداری این گوشی بوده است. در حقیقت این فبلت از این نظر نیز به گلکسی اس 7 اج شباهت دارد اما با این تفاوت که کاربر می‌تواند حتی زمانی که در زیر آب نیز قرار دارد به قلم استایلوس این گوشی به نوت برداری بپردازد. این موضوع احتمالا گام بسیار بزرگی از سوی شرکت سامسونگ در زمینه تولید نمایشگرها نیز بوده است زیرا زمانی که صفحه نمایش‌های خازنی لمسی در زیر آب قرار گرفته و خیس می‌شوند از عملکرد آنها به میزان بسیار زیادی کاسته می‌شود.

Galaxy-Note-7-vs-S7-edge-1.JPG

نکات و شباهت میان این دو گوشی بسیار زیاد است طوری که انتخاب میان این دو گوشی در هنگامی خریداری یکی از آنها کار را برای هر کاربر و خریداری بسیار مشکل خواهد کرد. این که آیا می‌خواهید یک گوشی جمع و جور با باتری بزرگ داشته باشید یا یک گوشی بزرگ مجهز به قلم هوشمند؟‌ البته می‌بایست به این نکته نیز اشاره کنیم که یکی از تفاوت‌های بزرگ میان این دو گوشی مربوط به ارائه حسگر عنبیه چشم در نوت 7 است که باز هم برای اولین بار در این سری شاهد آن هستیم و باعث شده است که میزان امنیت گوشی به میزان بسیار زیادی افزایش یابد. این حسگر در بخش بالایی نمایشگر گوشی در کنار دوربین سلفی گوشی جای داده شده است. شاید این مورد خود به تنهایی باعث نشود تا شما این گوشی را خریداری کنید اما در هر صورت در لیست برتری‌های نوت 7 در برابر گلکسی اس 7 اج قرار خواهد گرفت. البته در نهایت می‌بایست در مورد قیمت نهایی این دو گوشی صحبت به میان آورد. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قسمت خرده فروشی گوشی نوت 7 موجود نیست اما مطمئنا این گوشی با قیمت بسیار بالایی راهی بازار شود به شکلی که هر کاربری را متعجب‌زده خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ اگر بخواهید یکی از این گوشی‌های هوشمند لوکس را خریداری کنید انتخاب شما کدامیک خواهد بود؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال