گلکسی نوت 5 و اس 6 اج پلاس در عملکرد باتری از نوت 4 پیشی گرفتند

سال گذشته، هنگامی که سامسونگ گلکسی نوت 4 را معرفی کرد در همان ابتدا بسیاری از سامسونگ به علت قرار دادن باتری یکسان نسبت به گلکسی نوت 3 انتقاد کردند. این انتقاد‌ها در حالی رخ داد که سامسونگ چیپست قدرت‌ مند‌تری را در گلکسی نوت 4 قرار داد و از طرفی دیگر نمایشگر گوشی نیز […]

سال گذشته، هنگامی که سامسونگ گلکسی نوت 4 را معرفی کرد در همان ابتدا بسیاری از سامسونگ به علت قرار دادن باتری یکسان نسبت به گلکسی نوت 3 انتقاد کردند. این انتقاد‌ها در حالی رخ داد که سامسونگ چیپست قدرت‌ مند‌تری را در گلکسی نوت 4 قرار داد و از طرفی دیگر نمایشگر گوشی نیز دچار تغییر و تحولاتی شده بود. در ادامه نتایج منتشر شده از تست باتری گلکسی نوت 4 نشان داد که با توجه به ظرفیت باتری یکسان نسبت به گلکسی نوت 3، باتری عملکرد قابل قبولی را دارد و حتی بهتر از گلکسی نوت 3 نیز عمل می‌کند.

حال از سال گذشته به هفته‌ی پیش برمی‌گردیم و به زمانی می‌رسیم که سامسونگ گکلسی نوت 5 و اس 6 اج پلاس را رسما معرفی کرد. باز هم به نظر می‌رسد همین انتقاد‌ها به سمت سامسونگ می‌روند چرا که سامسونگ از باتری با ظرفیت پایین‌تر نسبت به گلکسی نوت 4 استفاده کرده است. سامسونگ در گلکسی نوت 4 باتری با ظرفیت 3250 میلی آمپری در گوشی قرار داده اما در نوت 5 باتری 3000 میلی آمپری قرار گرفته شده است. شاید تجربه‌ی سال گذشته باعث شد تا بسیاری به سامسونگ امید داشته باشند که حتما تغییر ظرفیت باتری با هدف صورت گرفته است. به راستی نیز همین طور است. نتایج باتری منتشر شده نشان از بهبود عملکرد باتری دو فبلت گلکسی نوت 5 و اس 6 اج پلاس نسبت به گلکسی نوت 4 می‌دهد در حالیکه باتری این دو دارای ظرفیت کمتری نیز می‌باشد.

در تست‌های گرفته شده از گلکسی نوت 5 این گوشی توانست با یک بار شارژ شدن تا 9 ساعت و 11 دقیقه دوام بیاورد. همانطور که در تصویر نیز می‌بینید گلکسی نوت 4 حدودا نیم ساعت کمتر از نوت 5 عمل می‌کند و 8 ساعت و 43 دقیقه را برای خود ثبت کرده است. البته گلکسی نوت 5 هنوز فاصله‌ی زیادی را با صدرنشینان این جدول دارد. برای مثال گوشی Motorola DROID Turbo با باتری قدرت‌مند 3900 میلی آمپری خود توانسته بیش از 10 ساعت نیز دوام بیاورد که برای یک گوشی هوشمند نتیجه‌ای بسیار خوب می‌باشد. با این حال همچنان گلکسی نوت 5 از رقیبان فعلی خود از جمله آیفون 6 اس پلاس، اچ تی سی وان M9 و ال جی G4 بهتر عمل کرده است.

گلکسی نوت 5 و اس 6 اج پلاس در عملکرد باتری از نوت 4 پیشی گرفتند

فبلت جدید سامسونگ تنها در عرض 84 دقیقه شارژ می‌شود و این نیز نتیجه‌ای بسیار عالی می‌باشد. برای مثال اکسپریا Z3 سونی به بیش از 3 ساعت برای شارژ شدن کامل نیاز دارد و گلکسی نوت 4 نیز به 95 دقیقه زمان نیاز دارد. مقایسه‌های بیشتر را با توجه به عکس زیر به عهده‌ی خودتان می‌گذاریم:

گلکسی نوت 5 و اس 6 اج پلاس در عملکرد باتری از نوت 4 پیشی گرفتند

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال