سنسور اثر انگشت گلکسی S10 با مشکل امنیتی مواجه شد

طبق ویدئوی منتشر شده در یوتیوب ، حسگر اثر انگشت گلکسی S10 با ضعف امنیتی مواجه بوده و چنانچه محافظ متفرقه ای غیر از سامسونگ روی صفحه نمایش آن باشد براحتی میتوان قفل گوشی را باز کرد. این در حالیست که برخی از کاربران گوشی سامسونگ مدعی شده بودند حسگر اثرانگشت فراصوت (اولتراسونیک) با اثر […]

طبق ویدئوی منتشر شده در یوتیوب ، حسگر اثر انگشت گلکسی S10 با ضعف امنیتی مواجه بوده و چنانچه محافظ متفرقه ای غیر از سامسونگ روی صفحه نمایش آن باشد براحتی میتوان قفل گوشی را باز کرد. این در حالیست که برخی از کاربران گوشی سامسونگ مدعی شده بودند حسگر اثرانگشت فراصوت (اولتراسونیک) با اثر انگشت افراد دیگر نیز باز میشود.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز و به نقل از android police ، در پی انتشار خبرهایی از ناامن بودن حسگر اثرانگشت در این گوشی ، برخی از بانک ها محدودیت هایی را برای دارندگان این نوع گوشی اعمال کرده اند. در نهایت پس از انتشار ویدئو بازگشایی قفل و وجود مشکلات امنیتی در این گوشی ، سامسونگ مشکلاتی در سنسور بیومتریک گلکسی S10، S10 پلاس، S10 5G، نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس را قبول کرد.

سامسونگ اعلام کرده که به زودی در آپدیت جدید خود این مشکل را رفع میکند. اکنون برخی از بانک ها با توجه به مشکلات پیش آمده برخی خدمات نظیر غیرفعال کردن گزینه تایید هویت با اسکن اثر انگشت و یا دانلود برنامه های پرداخت بانک را برای کاربرن این گوشی ها غیرفعال کرده اند. به عنوان مثال دو بانک NatWest و Nationwide Building در بریتانیا از جمله بانک های مذکور هستند . این موسسات اعلام کردند که در صورت رفع مشکل این محدودیت به حال اول خود برمیگردد.

نکته مهم اینجاست که برخی از کاربران وجود این مشکل را از خط و خطوط ریز کاور سیلیکونی و محافظ نمایشگر میدانند که در اینصورت با بروزرسانی سامسونگ مشکل برطرف نخواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال