سیستم شناخت چهره گوشی Galaxy S8 را به سادگی با یک عکس می‎توان گول زد

جدا از حسگر اثرانگشت (که موقعیت بدی دارد) سیستم شناخت عنبیه چشم، گوشی جدید Galaxy S8 و +S8 سامسونگ از یک سیستم بیومتریک سوم نیز استفاده می‎کند یعنی شناخت چهره. بسیاری از کاربران انتظار دارند که این قابلیت به نسبت بسیاری از تلاش‎هایی که در سال‎های خیلی دور صورت گرفته است، بهتر باشد، اما خود […]

جدا از حسگر اثرانگشت (که موقعیت بدی دارد) سیستم شناخت عنبیه چشم، گوشی جدید Galaxy S8 و +S8 سامسونگ از یک سیستم بیومتریک سوم نیز استفاده می‎کند یعنی شناخت چهره. بسیاری از کاربران انتظار دارند که این قابلیت به نسبت بسیاری از تلاش‎هایی که در سال‎های خیلی دور صورت گرفته است، بهتر باشد، اما خود را برای ناامید شدن آماده کنید.

همانند با قابلیت Face Unlock که گوگل به نسخه‎ی اندروید بستنی حصیری در سال 2011 اضافه کرد، سیستم شناخت چهره‎ی جدید سامسونگ را به سادگی می‎توان با نشان دادن عکس شخصی که چهره‎ی او مورد اعتماد ثبت شده است، گول زد. مدرک این ادعا ویدئوی کوتاه زیر است.

ولی جالب است که پس از عدم موفقیت تلاش گوگل، سامسونگ با تغییر این قابلیت به آن پیش‎نیاز پلک‎زدن را برای از حالت قفل خارج کردن گوشی اضافه کرد. این اقدام در سال 2012 صورت گرفت و مطمئن نیستیم که چرا این شرکت کره‎ای ظاهرا این مرتبه آن را فراموش کرده است.

در هر صورت، به یاد داشته باشید که پیش‎نیاز مذکور تا حدی این سیستم را بهتر می‎کند ولی باز هم با استفاده از دو عکس می‎توان آن را گول زد: یک عکس از فرد مورد نظر با چشمان باز و عکس دیگر با چشمان بسته و سریعا تعویض آن دو زمانی که سعی در باز کردن گوشی از حالت قفل دارید.

بنابراین سیستم شناخت چهره‎ی این گوشی را از نظر امنیت با حسگر اثرانگشت و عنبیه چشن آن در یک سطح قرار ندهید.

ویدئوی مذکور را در زیر می‎توانید مشاهده کنید:

[aparat]http://www.aparat.com/v/hl7aD[/aparat]

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال