موفقیت شرکت خودروسازی جیلی در پرتاب ماهواره های ناوبری

شرکت خودروسازی چینی جیلی پس از ورود به صنعت فضایی موفق شد نه ماهواره را در مدار زمین قرار دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت خودروسازی جیلی با هدف ایجاد شبکه ماهواره ای ناوبری دقیق در وسایل نقلیه خودران اولین پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره خود را با 9 ماهواره آغاز کرد. این […]

شرکت خودروسازی چینی جیلی پس از ورود به صنعت فضایی موفق شد نه ماهواره را در مدار زمین قرار دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت خودروسازی جیلی با هدف ایجاد شبکه ماهواره ای ناوبری دقیق در وسایل نقلیه خودران اولین پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره خود را با 9 ماهواره آغاز کرد. این شرکت موفق شد در روز چهارشنبه ۹ ماهواره خود را برای افزایش دقت ناوبری در مدار زمین قرار دهد. ماهواره های مورد نظر توسط این شرکت طراحی و ساخته شدند و مرکز پرتاب آنها نیز شیچانگ در جنوب غربی چین بوده است. به گفته این شرکت تا سال ۲۰۲۵ حدود 63 ماهواره دیگر نیز به مدار ارسال می شود.

 هلدینگ خودروسازی جیلی چین قصد دارد در نهایت یک صورت فلکی از ۲۴۰ ماهواره ایجاد کند. جیلی دومین خودروساز بزرگ است که به تجارت فضایی روی آورده است. پیش از این اسپیس ایکس نیز با هدف ارائه خدمات اینترنتی تجاری حدود دو هزار ماهواره در مدار شبکه استارلینک قرار داده است. در نهایت استارلینک متشکل از 4408 ماهواره خواهد بود.

 موشک لانگ مارچ 2 نیز برای پرتاب 9 ماهواره جیلی مورد استفاده قرار گرفت. بهره برداری و تولید موشک لانگ مارچ به عهده یک نهاد دولتی چینی است. به گفته جیلی ماهواره های ارسال شده عمر ۵ ساله دارند و پس از آن نیز بدون ایجاد زباله های فضایی در جو زمین متلاشی می شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال