تولید نوعی گرمای پایدار با استفاده از یک مچ بند حرارتی

محققان آمریکایی با استفاده از یک پلیمر ویژه توانستند مچ بندی بسازند که دمای پایداری را برای کاربر فراهم می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران آمریکایی یک مچ بند سبک ساخته‌اند که قابل حمل بوده و برای کاربر خود گرمای پایداری را تولید می کند. در ساخت این مجموعه نیز […]

محققان آمریکایی با استفاده از یک پلیمر ویژه توانستند مچ بندی بسازند که دمای پایداری را برای کاربر فراهم می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران آمریکایی یک مچ بند سبک ساخته‌اند که قابل حمل بوده و برای کاربر خود گرمای پایداری را تولید می کند. در ساخت این مجموعه نیز از یک نخ مبتنی بر یک پلیمر ویژه استفاده شده است. این ابزار پوشیدنی قابل استفاده مجدد است که در نهایت به عناصر گرمایشی نیز مجهز است.

پیش از این بارها برای ساخت چنین ابزاری با استفاده از سیم یا نخ های سفت و غیر قابل شستشو انجام گرفته بود. اما این بار از نوعی نخ از جنس پلیمرهای ویژه استفاده شد که مشکلات قبلی را به دنبال نداشت. این پوشش انعطاف پذیر ساخته شده از نخ مورد نظر می‌تواند پس از شستشو حالت گرم کنندگی خود را حفظ کند. البته بسیاری از پلیمر ها بدون رسانایی متناسب با عث تحریک پوست خواهد شد. به همین دلیل پژوهشگران این پلیمر را بهبود بخشیده تا گرمای آن نیز متناسب برای کاربر شود.

 با پوشاندن پلیمر مورد نظر از اتیلن گلیکول برای عدم تحریک پذیری پوست انسان آن را با نخ ترکیب کرده و با مواد شوینده به طور مکرر شسته شده اند. با وجود اینکه رسانایی نخ کمی کاهش پیدا کرد اما در نهایت از نمونه بدون اتیلن گلیکول به طور قابل توجهی کاهش مشاهده شد. با قرار دادن چند تکه نخ روی پارچه این مچ بند حرارتی ساخته شد. اتصال آن به منبع تغذیه نیز باعث تولید گرمایی ثابت و توزیع آن به مچ دست کاربر میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال