تولید SSD های سریع تر با استفاده از طراحی ۱۷۶ لایه شرکت مایکرون

شرکت مایکرون در بیانیه ای از عرضه حافظه‌های ۱۷۶ لایه TLC NAND در آینده نزدیک خبر داد. با استفاده از این حافظه ها می توان SSD هایی بسیار سریع تر و ارزان قیمت تر تولید کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حافظه جدید ۱۷۶ لایه مایکرون حدود ۴۰ برابر تراکم بیشتری نسبت […]

شرکت مایکرون در بیانیه ای از عرضه حافظه‌های ۱۷۶ لایه TLC NAND در آینده نزدیک خبر داد. با استفاده از این حافظه ها می توان SSD هایی بسیار سریع تر و ارزان قیمت تر تولید کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حافظه جدید ۱۷۶ لایه مایکرون حدود ۴۰ برابر تراکم بیشتری نسبت به حافظه های 3D NAND خواهد داشت. حافظه های قبلی ۱۲۸ لایه NAND بودند و همین موضوع باعث تاخیر در سرعت خواندن و نوشتن آن ها می شد. در حافظه های جدید تاخیر در سرعت خواندن و نوشتن نسبت به حافظه های ۱۲۸ لایه تا حدود ۲۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

پیش از این نیز شرکت‌هایی تولید حافظه های ۱۷۶ را آغاز کرده بودند اما تنها شرکت مایکرون قرار است این حافظه ها را در حجم انبوه تولید کند. حافظه های جدید NAND از نوع TLC (سه بیت به ‌ازای هر سلول) بوده و سرعت انتقال آن ۳۳ درصد بهبود یافته است. همچنین با توجه به جای گیری آن در دسته حافظه های TLC این حافظه ها دوام بیشتری نیز خواهند داشت.

طبق تشریح مایکرون حافظه های جدید قرار است از دو بسته ۸۸ لایه روی هم تشکیل شود. حافظه های جدید ضخامتی برابر یک پنجم کاغذ چاپ دارد و نسبت به حافظه ۶۴ لایحه این شرکت ضخامت بیشتری خواهند داشت و در نتیجه در آینده حافظه‌های SSD نیز بزرگتر خواهد بود. از طرفی ممکن است بزرگتر شدن SSD ها به کاهش قیمت آنها نیز منجر شود. مایکرون اعلام کرده درایوهای جدید این شرکت احتمالاً با استفاده از حافظه های ۱۷۶ لایه تحت برند کروشال عرضه خواهد شد اما هنوز ظرفیت و قیمت آنها مشخص نشده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال