دستکاری ژنتیکی پشه ها در برزیل و عواقب آن

دولت برزیل در راستای بی خطر کردن گونه هایی از پشه ها و کنترل آنها اقدام به دستکاری ژنتیکی آنها کرده است. اما این اقدامات خطراتی را برای مردم این کشور بوجود اورده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز ، ایده دستکاری ژنتیکی پشه ها به جهت عقیم کردن پشه های نر و […]

دولت برزیل در راستای بی خطر کردن گونه هایی از پشه ها و کنترل آنها اقدام به دستکاری ژنتیکی آنها کرده است. اما این اقدامات خطراتی را برای مردم این کشور بوجود اورده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز ، ایده دستکاری ژنتیکی پشه ها به جهت عقیم کردن پشه های نر و کنترل جمعیت آنها در کشور برزیل با شکست مواجه شده است. بنظر میرسد این اقدام نه تنها مفید نبوده است بلکه به جهش ژنتیکی پشه های بومی این منطقه انجامیده و پشه های به مراتب وحشی تر و مهاجم تری را بوجود آورده است.

این اقدامات بر روی پشه های مذکری موسوم به Aedes aegypti انجام شده است. این دستکاری بدین صورت بوده است که آنها  ژن کشنده ای را با خود داشته باشند تا در زمان جفت گیری فعال شده و در نتیجه به مرگ آنها منجر شود. این پشها همچنین ناقل بیماری هایی نظیر تب زرد، زیکا و مالاریا هستند. این اقدامات برزیل در جهت کاهش 85 رصدی جمعیت این پشه ها بوده است.

اما آنچه که اکنون به ثمر رسیده است خلاف انتظار محققان دانشگاه ییل را نشان میدهد. و ترکیب ژن های پشه های عادی و دستکاری شده به تولد پشه هایی خطرناک تر منجر شده است.

محققان در تلاسند تا بتوانند زاد و ولد این گونه های جدید را متوقف کنند. زیرا ادامه این روند وضعیت فوق العاده ای را در پی خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال