قلب اصلاح ژنتیکی شده خوک با موفقیت به یک بیمار ۵۷ ساله پیوند زده شد

جراحان توانستند با موفقیت قلب اصلاح ژنتیکی شده ی خوک را با موفقیت به یک بیمار ۵7 ساله که دچار بیماری لاعلاج قلبی بوده پیوند بزنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این بیمار به دلیل بیماری قلبی خود تنها می توانست از این قلب اصلاح ژنتیکی شده استفاده کند. این جراحی نیز […]

جراحان توانستند با موفقیت قلب اصلاح ژنتیکی شده ی خوک را با موفقیت به یک بیمار ۵7 ساله که دچار بیماری لاعلاج قلبی بوده پیوند بزنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این بیمار به دلیل بیماری قلبی خود تنها می توانست از این قلب اصلاح ژنتیکی شده استفاده کند. این جراحی نیز توسط جراحان دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند انجام گرفت. در حال حاضر و پس از گذشت سه روز بیمار در شرایط جسمی خوبی قرار دارد و این نشان می‌دهد قلب اصلاح شده این حیوان همانند یک قلب انسان عمل کرده و مشکلی مانند پس زدن بدن به وجود نمی‌آید.

دیوید بنت، ساکن مریلند و فرد دریافت کننده این قلب طی روزهای آینده نیز تحت نظر پزشکی خواهد بود تا عضو پیوندی زیر نظر قرار بگیرد. این فرد شرایط دریافت قلب را از دیگر مراکز پزشکی نداشته است. بطوریکه یا این پیوند انجام خواهد گرفت یا وی جان خود را از دست خواهد داد و همین دلیل به عنوان آخرین شانس خود این پیوند را قبل از جراحی پذیرفته است. از طرفی مجوز اضطراری این جراحی نیز در شب سال نو توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده صادر شد.

 در این زمان این قلب اصلاح ژنتیکی شده تنها گزینه برای این بیمار بود که وضعیت وی در مرحله تهدید زندگی قرار داشته است. جراح این پیوند بارتلی پی گریفیت بوده و در مورد این جراحی می گوید: با موفقیت آمیز بودن این جراحی در آینده می توان بحران کمبود عضو پیوندی را کاهش داد. زیرا اهداکننده کافی برای لیست بیماران منتظر وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال