تلاش روزنامه نگاران آلمانی برای مقابله با ابزار ایمنی کودک اپل

تعدادی از روزنامه نگاران آلمانی با هدف مقابله با ابزار ایمنی کودک اپل از اتحادیه اروپا خواستند تا با آن مقابله کند. انها معتقدند این سیستم می‌تواند اطلاعات تماس و دیگر داده های کاربران را ردیابی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، ابزار جدید اپل برای مقابله با سوء استفاده جنسی از کودکان مورد […]

تعدادی از روزنامه نگاران آلمانی با هدف مقابله با ابزار ایمنی کودک اپل از اتحادیه اروپا خواستند تا با آن مقابله کند. انها معتقدند این سیستم می‌تواند اطلاعات تماس و دیگر داده های کاربران را ردیابی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، ابزار جدید اپل برای مقابله با سوء استفاده جنسی از کودکان مورد انتقاد بسیاری از کاربران همچنین روزنامه نگاران قرار گرفت. در این بین روزنامه‌نگاران آلمان، اتریش و سوئیس از اتحادیه اروپا درخواست کردند تا برای مقابله با این ابزار اپل سیاست های جدیدی را اتخاذ کند.

به نظر این روزنامه نگاران ابزار مراقبت کودکان اپل می‌تواند گوشی های کاربران را رصد کند. اتحادیه روزنامه‌نگاران نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد این ابزار نقض آزادی مطبوعات بوده و درخواست تمهیدات لازم برای مقابله با آن داشته است. به گفته هوبرت کرچ سخنگوی انجمن خبرنگاران عمومی AGRA،  ابزار جدید اپل میتواند داده‌های کاربران مانند قراردادها و یا اطلاعات محرمانه را رصد کند که این خلاف قوانین GDPR است.

البته استفاده از این سیستم برای زیر نظر گرفتن گوشی هوشمند کاربران می‌توانند رصد آن توسط دولت‌ها و سازمان‌های امنیتی را به دنبال داشته باشد که  رسوای آن مانند جاسوسی پگاسوز به حق خواهد بود.

 از طرفی ادعاهای مطرح شده در رابطه با این سرویس کمی اغراق آمیز بوده است. زیرا سیستم اپل تنها قابلیت جلوگیری از سوء استفاده ها را خواهد داشت. در این سیستم از اسکنر هش تصاویر استفاده می شود که پیش از این در آی کلاد فوتوز ذخیره و در سیستم CSAM نیز قرار داشته است.

 این بدین معنی است که تصویر خارج از آی کلاود بررسی نخواهد شد. اجرای سیستم یادگیری ماشین پس از بررسی و مقایسه آن با پایگاه داده CSAM و تشخیص موارد مشکوک آن را به حساب والدین گزارش خواهد کرد. و به سیستم اپل نیز گزارشی ارسال نمیشود. اپل بار ها با شرح عملکرد ابزار جدید خود تلاش کرده تا در مقابل انتقاد های مربوط به حفظ حریم خصوصی از خود دفاع کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال