یک ساعت بیشتر از حد معمول بخوابید و وزن کم کنید

یک مطالعه جدید نشان می دهد در صورت خوابیدن بیش از حد معمول تنها به اندازه یک ساعت میتوان وزن کم کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه اخیر انجام گرفته توسط محققان دانشگاه شیکاگو و ویسکانسین مدیسن نشان می دهد در صورت خوابیدن یک ساعت بیشتر از حد معمول می توان […]

یک مطالعه جدید نشان می دهد در صورت خوابیدن بیش از حد معمول تنها به اندازه یک ساعت میتوان وزن کم کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مطالعه اخیر انجام گرفته توسط محققان دانشگاه شیکاگو و ویسکانسین مدیسن نشان می دهد در صورت خوابیدن یک ساعت بیشتر از حد معمول می توان طی دو هفته به اندازه 0.87 کیلوگرم وزن کم کرد.

 در این تحقیق حدود ۸۰ شرکت کننده با شاخص توده بدنی ۲۵ تا ۳۰ و چرخه خواب کمتر از شش و نیم ساعت در شبانه روز حضور داشتند. نیمی از شرکت‌کنندگان ساعت خواب خود را به اندازه یک ساعت افزایش دادند و نیم دیگر با همان برنامه خواب خود پیش رفتند. رژیم غذایی و فعالیت بدنی نیز همانند برنامه معمول روزانه آنها بوده است.

 در این تحقیق مشخص شد شرکت کنندگانی که حداقل یک ساعت بیشتر از حد معمول خوابیدند در طول روز ۲۷۰ کالری کمتر مصرف می کنند. به طوری که در صورت افزایش مدت خواب به اندازه یک ساعت انرژی دریافتی در حدود ۱۶۲ کیلو کالری در روز کاهش می یابد. در این بین شرکت‌کنندگانی که خواب طولانی تری را تجربه کردند در این دو هفته حدود 0.87 کیلوگرم وزن از دست دادند. اما گروه دوم حدود 0.48 کیلوگرم وزن اضافه کردند. به گفته محققان در صورتی که افراد حفظ افزایش خواب به میزان یک ساعت در حدود سه سال را ادامه دهند، حدود ۱۲ کیلوگرم کاهش وزن خواهند داشت.

نویسندگان این مقاله معتقدند اهمیت بهبود و حفظ مدت خواب کافی می‌تواند به عنوان بخشی از بهداشت عمومی در پیشگیری از چاقی نیز موثر باشد. حتی میتوان خواب کوتاه را به عنوان یک عامل خطر برای چاقی در نظر گرفت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال