ویژگیهای سرور مجازی خوب

سرور مجازی یا وی پی اس بصورت VPS مخفف عبارت Virtual Private Server به معنی سرور مجازی خصوصی است. سرور مجازی بخشی از یک سرور اختصاصی کامل است. اینکار با مجازی سازی انجام می شود. به اینصورت که یک سرور به چند بخش تقسیم میشود که مقاصد مختلف از آنها استفاده کرد. با توجه به […]

سرور مجازی یا وی پی اس بصورت VPS مخفف عبارت Virtual Private Server به معنی سرور مجازی خصوصی است. سرور مجازی بخشی از یک سرور اختصاصی کامل است. اینکار با مجازی سازی انجام می شود. به اینصورت که یک سرور به چند بخش تقسیم میشود که مقاصد مختلف از آنها استفاده کرد. با توجه به اینکه منابع یک سرور کامل به چند بخش تقسیم می شود اغلب و در شرایط یکسان، هزینه خرید سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی پایین تر است.

ویژگیهای سرور مجازی خوب

سرور مجازی به چندین دسته تقسیم میشوند که میتوان سرور vps و سرور vds را جز مهمترین دسته بندی ها دانست که در ساده ترین مثال میتوان به تقسیم منابع نسبت به یکدیگر و تفاوت قدرت پردازشی نسبت به منابع اختصاصی و منابع اشتراکی مقایسه کرد.

ویژگیهای سخت افزاری و نرم افزاری در کنار یکدیگر میتوانند مهمترین خاصیت که خدمت رسانی است را در یک قاب داشته باشد به عناوین زیر دقت کنید:

  • فرکانس منابع سخت افزاری Ram و Cpu
  • توزیع و سال ساخت RAM
  • نوع و نسل پردازنده
  • مجازی ساز
  • منابع پهنای باند
  • پیکربندی صحیح
  • نوع و نسل هارد(sata ، sas ، ssd ، nvme)
  • Raid cash و نوع raid سخت افزاری
  • تجهیزات اتاق سرور(سوییچ ، کابل اتصال، نوع اتصال ، کیفیت و سال تولید، پیکربندی شبکه)
  • دمای محیط که شامل دمای اتاق سرور و دمای پردازشگر ها و رم ها میباشد

همه این موارد میتواند در کارایی و قدرت پردازش تاثیر خیلی زیادی داشته باشند که متاسفانه هنگام سفارش محصول شفاف سازی نمیشود و به قدرت پردازش هر هسته پردازشگر و میزان فضای رم و هارد بسنده میکنند.

با ویژگیهای سرور مجازی خوب آشنا شوید

سرور مجازی ایران

تفاوت سرور مجازی ایران با سرور مجازی آلمان برای مثال فقط نوع محل کلولوکیشن سرور ها میباشد که برای دسترسی کاربران و سرویس گیرندگان مورد استفاده قرار میگیرد و ملاک های سخت افزاری و مورادی که ذکر شد در همه سرور ها قابل مقایسه است و سک سرور مجازی خوب باید ملاک های ذکر شده را داشته باشند.

برای مثال سرور مجازی بیگ بلو باتن ایران با سایر لوکیشن ها یکی میباشد اما تفاوت اصلی پهن باند مورد استفاده و cdn هایی است که مورد استفاده قرار میگیرد ، برفرض مثال تا زمانی که کاربران در ایران میتوانند از سرور مجازی با پینگ پایین تر و سرعت پهن باند بیشتری استفاده کنند تعویض لوکیشن محل کولولوکیشن جایز نیست و تلفات پینگ و مصرف پهن باند بین المللی را شامل میشود در صورتی که اگر محل استقرار سرور های داخل کشور مصرف کننده باشد میتوان در اتلاف پهنای باند داخلی ، سرعت بالاتر و پینگ پایینتر ،صرفه جویی کرد.


پایان رپورتاژ خبری

این مطلب، رپورتاژ خبری تبلیغاتی میباشد و پایگاه اخبار فناوری تکنا مسئولیتی در قبال صحت و سقم آن ندارد. لذا در استفاده از خدمات و محصولات معرفی شده در این مطلب، کمال دقت را انجام دهید.