سریع‌ترین هارد جامد(SSD) جهان توسط اینتل معرفی شد

به تازگی، کمپانی بزرگ اینتل، هاردهای جامد سری 750 خود را برای کامپیوترهای شخصی معرفی کرده که بسیار خبرساز شده است، چرا که این هاردها، پرسرعت‌ترین هاردهای جامد ساخته شده تا کنون بوده و با متصل شدن به شکاف PCI-Express و بهره‌گیری از استاندارد  NVM Express، حدود 4 برابر سریع‌تر از هاردهایی که از طریق SATA متصل […]

به تازگی، کمپانی بزرگ اینتل، هاردهای جامد سری 750 خود را برای کامپیوترهای شخصی معرفی کرده که بسیار خبرساز شده است، چرا که این هاردها، پرسرعت‌ترین هاردهای جامد ساخته شده تا کنون بوده و با متصل شدن به شکاف PCI-Express و بهره‌گیری از استاندارد  NVM Express، حدود 4 برابر سریع‌تر از هاردهایی که از طریق SATA متصل می‌شوند، عمل می‌کنند.

این هاردها در اندازه‌های کوچک 2.5 اینچی ساخته می‌شوند و هاردهای سری 535 نیز با اندازه‌ی 3.5 اینچی، با قیمتی پایین‌تر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اینتل قصد دارد تا محصولات جدید خود را در ظرفیت‌های 400 گیگابایتی و 1.2 ترابایتی عرضه کند و با عرضه‌ی این هارد پرسرعت، گیمرها را تشویق به خرید آنها کرده است. چرا که هاردهای جامد SSD که هم‌اکنون در بازار وجود دارد، از طریق رابط SATA III به سیستم متصل شده و سرعت انتقال اطلاعات در آنها، با محدودیت‌های فراوانی همراه بوده و حداکثر سرعت نیز 6Gb/s می‌باشد. چندی پیش بود که پورت‌های پرسرعت و جدید m.2 نیز معرفی شد که قادر بود اطلاعات را با سرعتی معادل با 10Gb/s انتقال دهد و پس از آن، با تکنولوژی‌های مختلف، این میزان به 20Gb/s افزایش پیدا کرد. اما باید بدانید که هاردهای جامد جدید شرکت اینتل می‌تواند اطلاعات را با سرعتی معادل با 32Gb/s منتقل کند و همین موضوع سبب شده تا با سریع‌ترین هارد جامد (SSD) جهان روبه‌رو باشیم.

از سوی دیگر، کمپانی گیگابایت، از اولین شرکت‌هاییست که با عرضه‌ی نسخه‌جدید بایوس برای مادربوردهای سری H97، Z97 و X99 خود، مادربوردهای خود را برای پشتیبانی کامل از این هارد جامد آماده کرده و لیستی دقیق از این بروزرسانی را منتشر ساخته که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده نمایید.

GIGABYTE X99, Z97 and H97 Series Motherboards Ready for Intel SSD 750 Series 2

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال