Gionee F5؛ گوشی میان‌رده با نمایشگر 5.3 اینچی

شرکت Gionee گوشی Gionee F5 خود را در کشور چین رونمایی کرد. اطلاعات این گوشی‎هوشمند میان‎رده توسط سازمان رگلاتوری چینی TENAA در آذرماه به بیرون راه یافت و سطح انتظارات از این گوشی مشخص بود ولی شرکت Gionee با این‎وجود توانست کاربران خود را شگفت‎زده کند. F5 در دو رنگ رزگلد و طلایی وارد بازار […]

شرکت Gionee گوشی Gionee F5 خود را در کشور چین رونمایی کرد. اطلاعات این گوشی‎هوشمند میان‎رده توسط سازمان رگلاتوری چینی TENAA در آذرماه به بیرون راه یافت و سطح انتظارات از این گوشی مشخص بود ولی شرکت Gionee با این‎وجود توانست کاربران خود را شگفت‎زده کند.

F5 در دو رنگ رزگلد و طلایی وارد بازار چین شده است. مشخصات این دستگاه شامل یک نمایشگر 5.3 اینچی با فناوری IPS و دقت اچ‎دی، چیپست قدیمی MT6750 مدیاتک به همراه یک پردازنده‎ی هشت هسته‎ای Cortex-A53، پرازنده‎ی گرافیکی Mali-T860MP2 و 4 گیگابایت رم می‎شود.

در بخش دوربین شاهد استفاده از ماژول‎های استانداردی برای Gionee F5 هستیم یعنی یک دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه تک فلاش ال‎ای‎دی در پشت و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در جلوی این دستگاه به کار گرفته شده‎اند.

در بخش باتری نیز از سلولی با ظرفیت 4000 میلی‎آمپر ساعتی استفاده شده و مدیریت بخش نرم‎افزاری بر عهد‎ه‎ی سیستم‎عامل اندروید مارشملو 6.0 است و یقینا آخرین نسخه از لانچر اختصاصی این شرکت یعنی Amigo نیز به چشم می‎خورد.

چیزی که توانست کاربران را شگفت‎زده کند قیمت این گوشی است. این دستگاه با آن‎که از نظر مشخصات مشابه با گوشی M5 میزو بوده ولی قیمت آن تقریبا دو برابر بیشتر و برابر با 260 دلار است.

Gionee F5 در حال حاضر برای فروش در چین موجود است و هیچ‎گونه اطلاعاتی مبنی بر ورود آن به بازارهای بین‎المللی وجود ندارد.