دو گوشی Gionee M6 و M6 Plus با باتری‌های قدرتمند معرفی شدند

شرکت Gionee در شهریورماه سال 2002 بنیان‎گذاری شد و حالا یکی از برترین برندهای موبایل در جهان است. آن‎ها به تولید گوشی‎های هوشمند در کشور چین می‎پردازند و بنابراین اکثریت کسب و کار این شرکت تمرکز بر قاره‎ی آسیا دارد. این شرکت امروز دو گوشی‎هوشمند جدید به نام‎های M6 و M6 Plus معرفی کرد. هر […]

شرکت Gionee در شهریورماه سال 2002 بنیان‎گذاری شد و حالا یکی از برترین برندهای موبایل در جهان است. آن‎ها به تولید گوشی‎های هوشمند در کشور چین می‎پردازند و بنابراین اکثریت کسب و کار این شرکت تمرکز بر قاره‎ی آسیا دارد. این شرکت امروز دو گوشی‎هوشمند جدید به نام‎های M6 و M6 Plus معرفی کرد. هر دوی این گوشی‎ها یقینا جزو گوشی‎های میان رده محسوب می‎شوند ولی در بین بهترین‎های این دسته از گوشی‎های هوشمند قرار می‎گیرند. گوشی M6 دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی است در حالی‎که مدل بزرگتر یعنی پلاس یک صفحه‎ی نمایش 6.0 اینچی دارد. رزولوشن نمایشگر هر دو گوشی فول اچ‎دی و از نوع AMOLED است. لازم به ذکر است در قلب این دو گوشی چیپست MT6755 مدیاتک که با نام Helio P10 شناخته می‎شود قرار گرفته است.

سایر مشخصات فنی این دو گوشی شامل 4 گیگابایت رم، حافظه‎ی داخلی 64 یا 128 گیگابایتی و پشتیبانی از درگاه میکرو اس‎دی می‎شود. هر دو مدل دوربین عقب 13 مگاپیکسلی دارند و در جلو یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در مدل M6 و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در مدل M6 Plus دیده می‎شود. علاوه بر این، مدل پلاس دارای یک فلش ال‎ای‎دی دوتایی در عقب است در حالی‎که در مدل استاندارد این تعداد یک عدد است. دیگر تفاوت بارز بین این دو گوشی از نظر مشخصات فنی، باتری است. M6 یک باتری فوق‎العاده بزرگ 5000 میلی‎آمپر ساعتی دارد، از طرف دیگر ظرفیت باتری در مدل پلاس بیشتر و برابر با 6020 6020 میلی‎آمپر ساعت است. این مقدار ظرفیت باید برای نیاز هر کاربری کافی باشد، به خصوص این‎که هر دو گوشی نمایشگرهای با رزولوشن 1080p دارند. بدون شک سیستم‎عامل اندروید مارشملو 6.0 به همراه رابط کاربری خود شرکت Gionee یعنی amigo OS نسخه‎ی 3.5 محیط کاربری را تشکیل می‎دهند.

دکمه‎ی فیزیکی home در گوشی‎های هوشمند Gionee M6 و M6 Plus عملکردی به عنوان یک حسگر اثرانگشت را نیز دارد. از آن‎جایی‎که سیستم‎عامل این دو گوشی اندروید مارشملو است از Fingerprint API نیز پشتیبانی می‎شود. این شرکت هم‎چنین اشاره می‎کند که سیستم شناخت اثرانگشت آن‎ها محک استاندارد تاییدیه‎ی امنیتی رسمی شرکت‎های WeChat و AliPay را با موفقیت رد کرده است تا آن دسته از افرادی که نگران مسائل امنیتی هستند، اطمینان خاطر داشته باشند. با توجه به وجود یک چیپ رمزنگاری تمامی اعمال رمزنگاری و رمزگشایی بر روی این چیپ رمزنگاری اختصاصی داخلی انجام می‎شود. شرکت Gionee هم‎چنین قابلیت Private Line Calling را لحاظ کرده است که باعث می‎شود شما بدون نگرانی به امر شنود مکالمه‎‎ها، تماس صوتی برقرار کنید. این شرکت هم‎چنین اپلیکیشنی به اسم App Password در دو محصول خود قرار داده تا تمامی اپلیکیشن‎های شما رمزنگاری شوند و سالم و در امان باشند.

در حال حاضر، خبری در مورد قیمت گوشی‎های M6  و M6 Plus و زمان ورود آن‎ها به بازار وجود ندارد. گرچه، جای شگفتی وجود نخواهد داشت که شاهد باشیم هر دو گوشی روانه‎ی بازار کشورهای چین، هند و چند کشور معدود آسیایی دیگر شوند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال