از بین رفتن یخبندان ها با سرعتی بیش از آنچه تصور میشد در حال روی دادن است

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد سرعت ذوب یخچال های زمین بیش از محاسبات قبلی است بطوریکه تا سال ۲۱۰۰ نیمی از این یخچال ها از بین می روند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان می گویند در صورتی که اهداف معاهده پاریس تحقق نیابد باید منتظر ذوب شدن سریعتر یخچال های […]

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد سرعت ذوب یخچال های زمین بیش از محاسبات قبلی است بطوریکه تا سال ۲۱۰۰ نیمی از این یخچال ها از بین می روند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان می گویند در صورتی که اهداف معاهده پاریس تحقق نیابد باید منتظر ذوب شدن سریعتر یخچال های زمین باشیم. تحقیقات اخیر می گوید ذوب نیمی از یخچال ها تا سال ۲۱۰۰ اتفاق می افتد. البته نیمی از این رویداد در سی سال پیش رو خواهد بود.

به گفته محققان در صورتی که دمای زمین تنها ۱.۵ درجه سلسیوس تغییر کند باز هم نیمی از یخچال های طبیعی از بین می روند.

اما محاسبات فعلی افزایش دمای ۲.۷ درجه را نشان می دهد که وضعیت بدتری را در آینده ایجاد خواهد کرد و آن نابودی۶۸ درصد از این یخچال ها تا سال ۲۱۰۰ خواهد بود. در این حالت کلیه یخچال های اروپای مرکزی، کانادا و ایالات متحده تا پایان این قرن ناپدید خواهند شد.

این موضوع می تواند سطح آب دریاها را به شدت افزایش داده و آب آشامیدنی حدود ۲ میلیارد نفر در معرض خطر قرار خواهد گرفت. از دیگر عواقب آن ایجاد سیل ها و دیگر خطرات طبیعی است. در صورتی که حالت خوشبینانه یعنی افزایش دمای ۱.۵ درجه را در نظر بگیریم میزان افزایش سطح آب دریاها ۹۰ میلیمتر خواهد بود.

محققان در مطالعات اخیر از داده های ماهواره ای دو دهه اخیر به دقت استفاده کرده اند. در حالی که در مدل های قبل برای دریافت این داده ها از روش اندازه گیری یخچال ها استفاده می کردند. مدل های جدید علاوه بر دقت بیشتر، می تواند میزان یخچالهای از بین رفته در حالت های مختلف آب و هوایی را نیز محاسبه کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال