یخسارهای روی زمین می توانند به کشف آب روی مریخ کمک کنند

محققان می گویند بررسی یخسارهای موجود روی زمین می تواند در ماموریت های جستجوی آب در مریخ موثر باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یخسارهای موجود در مریخ همان منابع بالقوه آب محسوب میشوند. از طرفی یخچال های طبیعی علاوه بر روی زمین، در مریخ نیز وجود دارند. البته اطلاعات در مورد […]

محققان می گویند بررسی یخسارهای موجود روی زمین می تواند در ماموریت های جستجوی آب در مریخ موثر باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یخسارهای موجود در مریخ همان منابع بالقوه آب محسوب میشوند. از طرفی یخچال های طبیعی علاوه بر روی زمین، در مریخ نیز وجود دارند. البته اطلاعات در مورد یخچال های طبیعی مریخ بسیار اندک است. محققان می گویند ممکن است این یخچال ها حاوی مقادیر قابل توجهی آب باشند. این آب در اینده میتواند در ماموریت های اکتشافی مورد استفاده قرار بگیرد.

یخچال های سنگی شباهت بسیاری به یخچال های یخی دارند با این تفاوت که میزان سنگ و ماسه در آنها بیشتر است. وجود این مواد نیز به دلیل ذوب شدن یخ و تشکیل مجدد در پای کوه ها ایجاد میشود. در صورتی که یخچال های مریخ به یخچال های زمین شباهت داشته باشد می تواند در آینده توسط کاشفان مریخ استخراج شود. تایلر منگ، دانشجو دکترای علوم سیاره ای از دانشگاه آریزونا می گوید: یخ های موجود در این یخچالها نسبت به یخ های قطبی در دسترس تر هستند. فضاپیماها باید برای رسیدن به قطب مدار خود را تغییر داده و به سوخت بیشتری نیز نیاز دارند.

محققان بدین منظور یخچالهای زمینی واقع در مناطق صخره ای در کلرادو، وایومینگ و آلاسکا را مورد بررسی قرار داده و نقشه های سه بعدی از آنها تهیه کردند. منگ در این مورد می گوید: ما تخمین های دقیقی از ترکیب یخچال های طبیعی زمین تا به امروز انجام دادیم که تاکنون انجام نشده بود. این داده ها برای بررسی منابع آب کوهستانها در آینده استفاده میشود. زیرا یخچالها در واقع مخزن آب طبیعی به شمار می روند. امیدواریم در مریخ نیز چنین عملکردی داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال