عینکی که می تواند رژیم غذایی افراد را کنترل کند

محققان به تازگی فناوری ای را توسعه داده اند که قادر است رژیم غذایی افراد را کنترل کند. این فناوری با قرارگیری در عینک میزان مواد غذایی و مقدار کالری مصرف شده توسط فرد را کنترل کرده و نوع آن را ثبت می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری FitByte نوعی […]

محققان به تازگی فناوری ای را توسعه داده اند که قادر است رژیم غذایی افراد را کنترل کند. این فناوری با قرارگیری در عینک میزان مواد غذایی و مقدار کالری مصرف شده توسط فرد را کنترل کرده و نوع آن را ثبت می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری FitByte نوعی فناوری متشکل از چندین حسگر است که با قرارگیری در درون عینک می تواند رژیم غذایی افراد را کنترل کند. حسگر مادون قرمز تعبیه شده در دسته این عینک قادر است حرکات دست افراد را زیر نظر بگیرد. ساخت این سیستم شبیه به عینک در کنترل بهتر حرکات دست موثر است. در سمت دیگر این عینک دوربینی قرار دارد که می تواند مواد غذایی مصرف شده در طول روز را ثبت کند. بدن ترتیب کاربر می تواند سوابق مصرف خود را جمع آوری کند. در آینده با اضافه شدن هوش صنوعی به این فناوری پالایش مواد غذایی مصرف شده نیز امکان چذیر خواهد بود.

سونیت هایی که در قلاب و پل بینی این عینک تعبیه شده قادرند حرکات فک و لرزش گلو در هنگام خوردن را تشخیص دهد. بدین ترتیب کلیه مواد غذایی مصرف شده توسط فرد ثبت و اندازه گیری می شود. با جمع آوری داده های این عینک می توان الگوهای رفتاری فرد را شناسایی و آنها را اصلاح کرد. مایانک جئول محقق این پروژه گفته است که در آینده برنامه این عینک به گوشی های هوشمند متصل خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال