افزایش دمای جهانی در سه روز متوالی تا گرم‌ترین نقطه

دانشمندان اعلام کردند دوشنبه تا چهارشنبه هفته گذشته گرمترین روزهای جهان از سال ۱۹۷۹ بوده و توانسته رکورد آن سال‌ها را بشکند. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، داده‌های ارائه شده به صورت جهانی از مجموع داده‌های مربوط به بخش نیمکره شمالی و نیمکره جنوبی و ترکیب آنها حاصل شده است. پیش از […]

دانشمندان اعلام کردند دوشنبه تا چهارشنبه هفته گذشته گرمترین روزهای جهان از سال ۱۹۷۹ بوده و توانسته رکورد آن سال‌ها را بشکند.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، داده‌های ارائه شده به صورت جهانی از مجموع داده‌های مربوط به بخش نیمکره شمالی و نیمکره جنوبی و ترکیب آنها حاصل شده است. پیش از این تاریخ دوازدهم تیرماه به عنوان گرم‌ترین روز در تاریخ زمین با میانگین دمای ۱۷.۰۱ درجه سانتیگراد اعلام شده بود.

گزارش منتشر شده مربوط به تغییرات آب و هوایی توسط دانشمندان دانشگاه مین آمریکا انجام شد. آنها اعلام کردند گرمای سه روز متوالی مربوط به تغییرات آب و هوایی و چرخه آب و هوایی النینو بوده است که معمولاً هر دو تا ۷ سال تغییرات بزرگ آب و هوایی را در جهان ایجاد می‌کند. این تغییرات همراه با افزایش امواج گرما در سراسر جهان است.

موج تغییرات آب و هوایی تنها به چند روز گذشته اختصاص نداشته است. سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک مربوط به اتحادیه اروپا ژوئن سال را به عنوان گرمترین ژوئن با افزایش دمای ۰.۲ درجه سانتیگراد بیشتر گرمتر از ژوئن ۲۰۲۲ اعلام کرد. افزایش دما در سال‌های اخیر نشان دهنده صحت نظریه دانشمندان مبنی بر ثبت رکورد جدید در افزایش دمای جهان تا ۵ سال آینده خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال