Glovdi نام این دستکش هوشمند مخصوص ورزشکاران است

ایده‎ی دستکش‎های هوشمند را نمی‎توان جدید شمرد، ولی اکثر مدل‎هایی که در بازار وجود دارند، نظیر GoGlove یا Beartek Gloves، در قالب لوازم جانبی طراحی شده‎اند که به منظور کار باید در ارتباط با گوشی‎های هوشمند قرار داشته باشند و البته بعضی از آن‎ها ارائه‎ دهنده‎ی راه‎هایی به منظور کنترل گوشی بدون نیاز به نگه‎ […]

ایده‎ی دستکش‎های هوشمند را نمی‎توان جدید شمرد، ولی اکثر مدل‎هایی که در بازار وجود دارند، نظیر GoGlove یا Beartek Gloves، در قالب لوازم جانبی طراحی شده‎اند که به منظور کار باید در ارتباط با گوشی‎های هوشمند قرار داشته باشند و البته بعضی از آن‎ها ارائه‎ دهنده‎ی راه‎هایی به منظور کنترل گوشی بدون نیاز به نگه‎ داشتن‎ آن‎ یا درآوردنش از جیب، هستند. حالا یک شرکت تازه کار، مستقر در لندن، می‎خواهد دستکش مفهومی هوشمندش، به اسم Glovdi، را که به عنوان یک فوق ساعت‎هوشمند عمل کند و یک نمایشگر دایره‎ای شکل بزرگ دارد، جایگزین گوشی شما کند.

قبل از این‎که در رابطه با این محصول به عنوان یک کالای تبلیغاتی که به دنبال قرار گرفتن در تیتر اخبار است، نظر دهید، آن را به عنوان محصولی در نظر بگیرید که بازار خاص ورزشکارانی را هدف گرفته که به دنبال نمایشگرهایی هستند که به سادگی در دید و دسترس آن‎‎ها باشد.

صفحه‎ی نمایش اصلی این دستگاه دایره‎ای شکل است و بر روی پشت دست قرار می‎گیرد، در حالی‎که بخش زیرین آن یک اینترفیس کوچک‎تر متعلق به ساعت‎هوشمند است. از طرف دیگر، این دستگاه اکثر چیزهایی که از یک گوشی انتظار دارید را در خود دارد یعنی: پشتیبانی از شبکه‎ی تلفن همراه، جی‎پی‎اس، سنسورهای دنبال کننده‎ی فعالیت‎های ورزشی و دوربین (همه به نوعی در کف دست شما)، که تمامی آن‎ها درون دستکشی تعبیه شده است که می‎تواند ژست‎های حرکتی را به عنوان فرامین ورودی بپذیرد.

این شرکت گفته است که طرح مفهومی آن‎ها ورزش‎دوستان و ورزشکارانی را هدف قرار داده که ممکن است به قابلیت‎های یک گوشی نیاز داشته باشند، ولی نخواسته باشند با نگه داشتن گوشی در یک دست و هدایت دوچرخه با دست دیگر، اذیت شوند. این‎که فردی در چنین موقعیت‎های بالقوه خطرناکی از یک دستگاه هوشمند استفاده کند خود بحث دیگری است.

glovdi-smartphone-glove-7.png

حالا این سوال مطرح می‎شود که چرا افراد نباید به دنبال استفاده از یک ساعت‎هوشمند باشند؟ این شرکت در جواب به این سوال سریعا واکنش نشان می‎دهد و می‎گوید که این ساعت‎‎ها قابلیت‎های نسبتا محدودی در اختیار شما قرار می‎دهند و هم‎چنان نیاز به برقراری ارتباط با یک گوشی هوشمند را دارند. گرچه، این گفته در رابطه با ساعت‎های هوشمندی که قابلیت برقراری ارتباط تلفنی (پشتیبانی از شبکه تلفن همراه) را در خود دارند، صدق نمی‎کند، امری که در ماه‎ها و سال‎های آتی بیشتر شاهد آن خواهیم بود. تا زمانی که طول بکشد این ایده‎ی مفهومی به یک محصول تجاری تبدیل شود (اگر اصلا چنین امری رخ دهد)، ممکن است شاهد این باشیم که ساعت‎های هوشمند مستقل از نظر عملکرد بر روی مچ اکثر افرادی که در خیابان تردد می‎کنند، خودنمایی می‎کنند.

در نتیجه باید گفت این محصول افرادی را در نظر می‎گیرد که نه تنها برای دسترسی به یک دستگاه هوشمند مستقل نیازی به دستان خود ندارند، بلکه می‎خواهند بدون استفاده از دست‎های خود به یک صفحه‎ی نمایش بزرگ دسترسی داشته باشند که حتی در شرایط ضعیف دید هم امکان مشاهده‎ی آن به سادگی وجود داشته باشد. بنابراین این مخاطب هدف عبارتند از ورزشکاران تخصصی، دوچرخه‎سواران، اسکی‎بازان.

هنوز این مفهوم در روزهای اولیه‎‎ی خود به سر می‎برد. Glovdi تبدیل به یک تز دکترا شده است و به طبق گفته‎ی این شرکت، در طول چند ماه‎ و سال آتی، از طریق یک کمپین تحقق و تولید، تولید خواهد شد.

شما در ویدئوی زیر می‎توانید دستکش مفهومی Glovdi را بررسی کنید:

[aparat]http://www.aparat.com/v/ItyXs[/aparat]

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال