وداع با Xbox 360؛ مایکروسافت پس از 10 سال به تولید این کنسول پایان داد

سال گذشته که مایکروسافت تولد ده سالگی ایکس‌باکس 360 را جشن می‌گرفت بسیاری این سوال در ذهن‌شان شکل گرفت که مایکروسافت چه زمانی تولید این کنسول را پایان خواهد داد. مایکروسافت تولید اولین ایکس‌باکس خود را در هشت‌سالگی متوقف کرد و سرویس ایکس‌باکس لایو را یک‌سال بعد از توقف تولید به طور کامل قطع کرد. […]

سال گذشته که مایکروسافت تولد ده سالگی ایکس‌باکس 360 را جشن می‌گرفت بسیاری این سوال در ذهن‌شان شکل گرفت که مایکروسافت چه زمانی تولید این کنسول را پایان خواهد داد. مایکروسافت تولید اولین ایکس‌باکس خود را در هشت‌سالگی متوقف کرد و سرویس ایکس‌باکس لایو را یک‌سال بعد از توقف تولید به طور کامل قطع کرد. حال امروز مایکروسافت به طور رسمی اعلام کرد که دیگر ایکس‌باکس 360 تولید نخواهد شد هرچند پشتیبانی رسمی این شرکت از ایکس‌باکس لایو و قطعات سخت‌افزاری این کنسول به‌یادماندنی همچنان ادامه خواهد داشت.

فیل‌اسپنسر، مدیرعامل بخش ایکس‌باکس مایکروسافت این خبر را اعلام کرد. وی با بیان اینکه دیگر تولید این کنسول دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیز امکان‌پذیر نخواهد بود اعلام کرد که ایکس‌باکس 360 توسط مایکروسافت دیگر تولید نخواهد شد و به زودی فروشندگان این کنسول با پایان موجودی مواجه خواهند شد.

خبر خوب این است که مایکروسافت همچنان به پشتیبانی رسمی از این کنسول ادامه خواهد داد. به‌هر‌حال این کنسول توسط میلیون‌ها نفر هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی اگر کاربران از این کنسول برای بازی کردن استفاده نکنند، می‌توانند از سرویس‌های ایکس‌باکس لایو و شبکه‌های  Netflix و Hulu استفاده کنند.

در گذشته مایکروسافت هر ماه به کاربران گلد ایکس‌باکس لایو دو بازی رایگان اهدا می‌کرد؛ فیل‌اسپنسر اعلام کرد که پشتیبانی از کاربران گلد و کاربران عادی ایکس‌باکس لایو و به طور کلی شبکه‌ی لایو همچنان ادامه خواهد داشت و فعلا مشخص نیست چه زمانی پشتیبانی از این شبکه به طور کامل قطع شود. علاوه‌براین کاربران ایکس‌باکس وان نیز می‌توانند از سرویس پشتیبانی از بازی‌های ایکس‌باکس 360 استفاده کنند.

مایکروسافت ایکس‌باکس 360 را در سال 2005 به طور رسمی معرفی کرد. این کنسول تا پایان سال 2013 توانست 80 میلیون‌بار به فروش رود و به یکی از موفق‌ترین کنسول‌های تاریخ تبدیل شود. رقیب اصلی این کنسول پلی‌استیشن 3 نتوانست پیروز نسل هفتم کنسول‌های بازی شود و مایکروسافت با دومین کنسول بازی خود بسیار خوش درخشید اما حالا کمی اوضاع فرق کرده چراکه پلی‌‌استیشن 4 سونی فروش بسیار خوبی را پشت سر می‌گذارد.

مایکروسافت امیدوار است با پایان دادن به تولید ایکس‌باکس 360 و قراردادن تمرکز خود بر روی ایکس‌باکس وان بتواند این کنسول را به کاربران خود بهتر عرضه کند. شایعاتی در مورد نسخه‌ی آپگرید شده‌ی ایکس‌باکس وان به گوش می‌رسد که هنوز این شایعات توسط مایکروسافت به طور رسمی تایید نشده‌اند. فراموش نکنید که سونی به زودی از نسخه‌ی جدید پلی‌استیشن 4 با امکان اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K رونمایی می‌کند پس مایکروسافت نیز باید برای رقابت با سونی کنسولی جدید را عرضه کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال