هدف گوگل تعلیم 2 میلیون نفر توسعه‌دهنده هندی است

تعداد زیاد توسعه‎دهندگان نرم‎افزار هندی باعث شده که شرکت‎های برتر تولید‎کننده‎ی گوشی‎های هوشمند نظیر گوگل و اپل سعی در جلب آن‎ها برای کار  بر روی سیستم‎عامل‎هایشان داشته باشند. روز دوشنبه شرکت گوگل اعلام کرد که قصد دارد در طی سه سال آینده در حدود 2 میلیون توسعه‎دهنده در این کشور برای سیستم‎عامل اندروید خود آموزش […]

تعداد زیاد توسعه‎دهندگان نرم‎افزار هندی باعث شده که شرکت‎های برتر تولید‎کننده‎ی گوشی‎های هوشمند نظیر گوگل و اپل سعی در جلب آن‎ها برای کار  بر روی سیستم‎عامل‎هایشان داشته باشند.

روز دوشنبه شرکت گوگل اعلام کرد که قصد دارد در طی سه سال آینده در حدود 2 میلیون توسعه‎دهنده در این کشور برای سیستم‎عامل اندروید خود آموزش دهد.

در حرکت مشابهی، اپل در اردیبهشت ماه  اعلام کرد که مرکزی را در شهر بنگلور هند در اوایل سال بعدی میلادی برپا خواهد کرد تا به توسعه‎دهندگان کمک شود بهترین اعمال را برای بهبود طراحی، کیفیت و عملکرد اپلیکیشن‎هایشان در پلت‎فرم iOS یاد بگیرند. این خبر در طول اولین بازدید تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، از کشور هند اعلام شد.

هند تخمین زده می‎شود که تا سال 2018 میلادی دارای 4 میلیون توسعه‎دهنده‎ی نرم‎افزار باشد، یعنی تا آن زمان بیشترین جمعیت توسعه‎دهنده در جهان را خواهد داشت. در حال حاضر، کمتر از 25 درصد این توسعه‎دهندگان برای توسعه و ساخت اپلیکیشن برای پلت‎فرم موبایل تحت آموزش قرار می‎گیرند.

پیتر لابر، مدیر برنامه‎ی ارشد طرح تعلیم توسعه‎‎دهندگان گوگل در پستی در وبلاگ رسمی این شرکت نوشت “در مقابل، تقریبا آیند‎ه‎ی کاربران اینترنت در هند و بسیاری از کشورهای در حال توسعه‎ی جهان تنها موبایل خواهد بود.”

عناصر کلیدی برنامه‎ی گوگل عبارتند از آموزش اندروید به صورت “سرتاسری (مبدا به مقصد)، با برپایی کانال‎های آموزشی و ارائه‎ی مدرک انجمن توسعه‎دهندگان اندروید.

درس اصول توسعه‎دهندگان اندروید، که به دانشجویان سال آخر علوم کامپیوتر با تجربه‎ی برنامه‎نویسی جاوا نحوه‎ی توسعه‎ی اپلیکیشن‎های اندروید را آموزش خواهد داد، در دانشگاه‎های عمومی و خصوصی آموزش داده خواهد شد. این درس در موسسه‎‌های آموزشی شرکت توسعه‎ی مهارت‎های ملی هند نیز ارائه خواهد شد.

به گفته‎ی گوگل این درس به صورت متن باز و برای همگان به صورت رایگان خواهد بود و این شرکت اعلام کرد که بعد از کامل کردن این درس و ساخت اپلیکیشن‎ها در طول یادگیری، دانشجویان باید آماده باشند برای گرفتن مدرک توسعه‎دهندگان انجمن اندروید در آزمون مورد نظر شرکت کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال