گوگل روی تولید یک اپلیکیشن پیام‌رسان هوشمند‌تر کار می‌کند

خبرگزاری وال‌استریت ژورنال اخیراً گزارشی منتشر کرده است که در آن آمده، غول دنیای اینترنت، گوگل در حال کار بر روی یک اپلیکیشن‌ پیام‌رسان جدید است که در آن از chatbot یا روبات‌های گفتگو استفاده شده است. این ویژگی، کاربران را قادر خواهد ساخت که دقیقاً مانند روش‌های معمول پیام‌رسانی به گفتگو با دوستان خود […]

خبرگزاری وال‌استریت ژورنال اخیراً گزارشی منتشر کرده است که در آن آمده، غول دنیای اینترنت، گوگل در حال کار بر روی یک اپلیکیشن‌ پیام‌رسان جدید است که در آن از chatbot یا روبات‌های گفتگو استفاده شده است.

این ویژگی، کاربران را قادر خواهد ساخت که دقیقاً مانند روش‌های معمول پیام‌رسانی به گفتگو با دوستان خود بپردازند، اما با این تفاوت که این بار چت‌بات‌ها به پیام‌های پاسخ خواهند داد. این ربات‌ها از تخصص گوگل در امر جستجوی اینترنتی استفاده می‌کنند تا برای سؤال‌های مطرح شده پاسخ مناسبی پیدا کنند. شاید بهتر است بگوییم که این قابلیت جدید چیزی مانند دستیارهای صوتی سیری یا گوگل نَو بوده با این تفاوت که بجای استفاده از صدا، از نوشتار استفاده می‌کنند که به زبان محاوره نزدیک‌تر است و دیگر مشکلات لهجه‌های مختلف را نخواهد داشت. انتظار می‌رود که گوگل به توسعه‌دهندگان امکان دهد تا چت‌بات‌های خود را ساخته و از آن برای ادغام در این سرویس استفاده کنند. گفتنی است که تا این لحظه اطلاعات و جزئیات بیشتری در رابطه با این سرویس جدید منتشر نشده است.

HTC-One-M9-Review-002

باید توجه داشت که گوگل علی‌رغم تمام موفقیت‌های خود در زمینه‌های مختلف خصوصاً سیستم‌عامل اندروید، تاکنون موفقیتی را در رابطه با پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی آن‌چنان که باید و شاید تجربه نکرده است و عدم رغبت کاربران به استفاده از سرویس‌هایی نظیر هنگ‌اوتز یا گوگل‌تاک خود گویای همین مسئله است. در آن‌طرف، شرکت‌هایی چون فیس‌بوک با اپلیکیشن محبوب واتس‌اپ و یا اپل با اپلیکیشن iMessage با خدمات منحصر به‌فرد آن بسیار بهتر عمل کرده و به نوعی رقابت را به نفع خود برگردانده‌اند. شاید بشود گفت راه جدیدی که گوگل در پیش گرفته است، بتواند به این شرکت کمک کرده و اهالی مانتین‌ویو را دوباره به عرضه رقابت در حوزه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی بازگرداند.

باید منتظر ماند و دید که آیا سیاست جدید گوگل و سرویس جدید این شرکت، دستاوردی را به ارمغان خواهد آورد یا خیر.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال