بنیانگذاران گوگل، هولدینگ آلفابت را به مدیرعامل گوگل واگذار کردند

لری پیج و سرگی برین به عنوان بنیانگذراران گوگل، قصد دارند تا بطور کامل آلفابت را ترک کنند. طبق نامه منتشر شده توسط این دو نفر، مدیریت کل هولدینگ آلفابت اکنون به ساندار پیچای، مدیر عامل کنونی گوگل واگذار شده است. البته پیج و برین اکنون تنها به عنوان کارمندان آلفابت در هیئت مدیره این […]

لری پیج و سرگی برین به عنوان بنیانگذراران گوگل، قصد دارند تا بطور کامل آلفابت را ترک کنند. طبق نامه منتشر شده توسط این دو نفر، مدیریت کل هولدینگ آلفابت اکنون به ساندار پیچای، مدیر عامل کنونی گوگل واگذار شده است. البته پیج و برین اکنون تنها به عنوان کارمندان آلفابت در هیئت مدیره این شرکت هستند و نقش نظارتی نخواهند داشت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، لری پیج و سرگی برین طی نامه خواستار انتقال مدیریت در این شرکت تریلیون دلاری شدند. در این نامه آمده است: اکنون شرکت آلفابت و شرکت های تابع آن Other Bets به استقلال کامل رسیدند. اکنون زمان تغییر جایگاه مدیریتی است و ما دیگر خود را در این جایگاه تحمیل نخواهیم کرد. اکنون آلفابت و گوگل تنها به یک مدیرعامل نیاز دارد و زمان ساده سازی فرآیند مدیریتی در این شرکت فرا رسیده است. ما به عنوان عضای هیئت‌مدیره، سهام‌داران و بنیان‌گذاران در این شرکت حضور داریم و تنها به عنوان مشاور پیجای ادامه خواهیم داد.

بعد از این موضوع ساندار پیجای طی نامه به کارمندان خود اعلام کرد که هیچ تغییری در روند کاری و ساختار آلفابت ایجاد نشده است و کارهای روزمره طبق روال ادامه خواهد داشت.

لری پیج و سرگی، به عنوان بنیانگذران گوگل از چندی پیش دیگر در جلسه‌های مشترک با سرمایه‌گذاران و رویدادهای مشابه حضور جدی نداشتند و مدتهاست از انظار عمومی محو بوده اند. تاسیس آلفابت در سال 2015 و جداسازی بازوهای اصلی آن نشان از ایجاد یک ساختار سازمانی بزرگ در سیلیکون ولی بود. پس از واگذاری مدیریت به پیچا، وی توانست درآمد گوگل را دوبرابر کند. پس از کناره گیری لری پیج و سرگی، پیچای مسئول کنار امدن با مسائل مختلفی نظیر اخراج جیمز دامور، پروژه‌ی ساخت پهپاد با وزارت دفاع آمریکا و راه‌اندازی موتور جست‌وجوی مخصوص کشور چین شد. در این زمان گوگل هدف بررسی های موشکافانه قرار گرفته و جریمه های میلیاردی را برای این غول فناوری به ارمغان آورده بود.

این دو بنیانگذار گوگل اکنون با ثروتی بیش از 100 میلیارد دلار از همکاری کناره گیری کرده اند و تا کنون نیز فعالیت خیریه ای انجام نداده اند. آنها بارها به همین خاطر مورد انتقادهای شدید قرار گرفته اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال