سرویس گوگل AMP از دسترس کاربران ایرانی خارج شد

بنظر می رسد گوگل AMP در کشور از دسترس خارج شده است. با توجه به اینکه کاربران این موتور جستجوی گوگل در ایران امکان دسترسی به آن را ندارند ممکن است دلیل آن فیلتر شدن یا تحریم های گوگل علیه ایران باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاربران سرویس AMP که به […]

بنظر می رسد گوگل AMP در کشور از دسترس خارج شده است. با توجه به اینکه کاربران این موتور جستجوی گوگل در ایران امکان دسترسی به آن را ندارند ممکن است دلیل آن فیلتر شدن یا تحریم های گوگل علیه ایران باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاربران سرویس AMP که به عنوان موتور جستجوی گوگل خلاصه های صفحات وب را در اختیار کاربران قرار می داد صبح امروز از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است. علاوه بر آن تمامی سایت هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کردند نیز دیگر نمایش داده نمی شوند.

برخی از کاربران معتقدند احتمالاً مجددا این سرویس در ایران فیلتر شده است. پیش از این نیز یک بار دیگر در سال ۹۹ مراجع قضایی اقدام به فیلتر این سرویس کرده بودند. در حالی که فیلترینگ آن در بسیاری از سرویس‌های مختلف زیرساخت های ارتباطی کشور اختلال ایجاد کرده بود. به طوری که سازمان نظام صنفی رایانه ای بیانیه را در مورد اختلال در این سرویس در توییتر منتشر کرده بود. بقیه فعالان حوزه کسب و کار آنلاین در کشور نیز با توجه به آگاه نبودن دلایل قطعی سرویس نگرانی از احتمال اختلال مجدد از زیرساخت ها و قطعی اینترنت در سال ۹۸ هستند.

 در آن زمان شرکت ارتباطات زیرساخت دلیل محدود سازی این سرویس را دستور مقام محترم قضایی به اپراتورها اعلام کرد. سرویس گوگل AMP نسخه ای از HTML اصلاح شده است که می‌تواند به عنوان استانداردی برای کد نویسی در سایت ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد. در این سرویس برخی کد های سنگین که نمی تواند به طور سریع در موبایل نمایش داده شود حذف میشود. بدین ترتیب کاربران می توانند صفحه سایت ها را با سرعت بیشتری مشاهده کنند.

 هدف از ایجاد این سرویس نیز افزایش سرعت بارگیری صفحات در موبایل بوده است. این سرویس برای نخستین بار در سال 2015 توسط گوگل برای افزایش تجربه کاربری مخاطبان ایجاد شد. با توجه به دامنه گوگل کش در داخل صفحه، این نسخه می تواند وب سایت های فیلتر شده را نیز بدون فیلتر شکن به کاربر نشان دهد. بنابراین در صورت فیلتر شدن از داخل، دیگر سایت های پشتیبانی کننده از این سرویس نیز از دسترس کاربران موبایل خارج می شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال