گوگل و Levi مشترکا روی تولید یک کُت هوشمند کار می‌کنند

شرکت‎های گوگل و Levi Strauss در حال کار بر روی نوع جدیدی از گجت‌های پوشیدنی هستند که قرار است به شکل مساوی قسمتی از دنیای مد و فن‎آوری باشد. این دو شرکت قصد تولید کت هوشمندی را دارند که به کاربران اجازه خواهد داد با استفاده از آستین کت بر روی مواردی نظیر موسیقی، جواب دادن […]

شرکت‎های گوگل و Levi Strauss در حال کار بر روی نوع جدیدی از گجت‌های پوشیدنی هستند که قرار است به شکل مساوی قسمتی از دنیای مد و فن‎آوری باشد. این دو شرکت قصد تولید کت هوشمندی را دارند که به کاربران اجازه خواهد داد با استفاده از آستین کت بر روی مواردی نظیر موسیقی، جواب دادن به تماس‎های تلفنی، نقشه‎های مسیر و موارد متعدد دیگر کنترل داشته باشند. کت ساخت شرکت Levi قرار است در فصل بهار سال 2017 به بازار عرضه شود ولی یک نسخه‎ی بتا و آزمایشی از آن امسال پاییز تولید خواهد شد.

شرکت‎های مذکور اطلاعات زیادی در رابطه با این محصول فاش نکرده‎اند ولی اشاره داشته‎اند که هدف کمک به دوچرخه‎سواران است و عملکردهای سوایپ کردن، ژست‎های حرکتی و آهسته ضربه‎زدن در این کت دیده خواهد شد.

گوگل سال گذشته خبر از‎ پروژه‎ای به اسم Jacquard داد که در رابطه با تبدیل البسه‎ی افراد به دستگاه‎های قابل پوشیدنی هوشمند است و این کت اولین دست‎آورد این پروژه‎ است که قرار است از سال دیگر در اختیار عموم قرار گیرد.

گوگل برای تولید این کت از فن‎آوری پروژه‎ی Jacquard خود و همکاری با شرکت Levi استفاده کرده و گفته‎ است که قصد همکاری با سایر شرکت‎های تولید لباس را برای ایجاد محصولاتی مشابه دارد.

ویدئویی از این محصول در محیط آنلاین منتشر شده است که عملکرد این کت هوشمند را نشان می‎دهد. در این ویدئو نشان داده می‎شود که یک دوچرخه‎سوار بدون نیاز به توقف از آستین کت خود قادر به مدیریت تماس‎های تلفنی است. این چنین قابلیتی با قرار دادن حسگر Jacquard در سر آستین صورت گرفته است که دارای یک ال‎ای‎دی است و بازخورد (فیدبک) لمسی ارائه می‎دهد. قابل به ذکر است که خود کت تا زمانی که ابتدا حسگر در آورده شود، قابل شستشو است.

شرکت‎های Spotify و Strava در حال حاضر همکاری خود را با پلت‎فرم Jacquard تایید کرده‎اند و نیازی به گفتن نیست که شرکت‎های بیشتری در آینده‎ی نزدیک به این طیف خواهند پیوست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال