1.5 میلیون دلار جایزه در ازای کشف باگ در اندروید

گوگل به همه کاربران و کارشناسان فناوری اعلام کرده که در صورت کشف باگ در این برنامه 1.5 میلیون دلار جایزه دریافت خواهند کرد. برنامه‌ی شکار باگ (Bug Bounty) راهکار جدید گوگل برای کشف باگ در سیستم عامل اندروید است. هر کاربری که بتواند در تراشه‌ی امنیتی تایتان‌ام (Titan M) گوشی‌های سری پیکسل نفوذ کند […]

گوگل به همه کاربران و کارشناسان فناوری اعلام کرده که در صورت کشف باگ در این برنامه 1.5 میلیون دلار جایزه دریافت خواهند کرد. برنامه‌ی شکار باگ (Bug Bounty) راهکار جدید گوگل برای کشف باگ در سیستم عامل اندروید است. هر کاربری که بتواند در تراشه‌ی امنیتی تایتان‌ام (Titan M) گوشی‌های سری پیکسل نفوذ کند و سیستم‌عامل اندروید اکسپلویت را پیدا کند میتواند به این جایزه برسد. اگر کاربر تنها آسیب امنیتی را نیز پیدا کند حداقل یک میلیون دلار جایزه خواهد برد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز، گوگل تصمیم گرفته است تا جایزه شکار آسیب‌های امنیتی خود را افزایش دهد تا بدین ترتیب کارشناسان این حوزه وادار شوند تا با دقت بیشتری نقایص امنیتی در محصولات و خدمات را شناسایی کنند. پیش از این نیز گوگل مبالغ زیادی را نیز صرف اهدای جایزه به افرادی که بتوانند نقص‌های امنیتی مرورگر کروم را گزارش دهند، کرده بود.

علاوه بر گوگل، شرکت‌های خصوصی دیگری نیز جوایزی نزدیک به 2.5 میلیون دلار برای کشف باگ‌های اندروید تعین کرده بودند. این موضوع نشان می‌دهد که اکسپلویت‌های کشف شده در اندروید بیشتر از IOS ارزش دارند. همچنین شرکت‌هایی که محصولات اندرویدی تولید می‌کنند همواره در پی افزایش امنیت دستگاه‌هایشان هستند.

کیسی الیس، مدیر ارشد بخش فناوری در شرکت Bugcrowd در مورد این موضوع می‌گوید: تمامی بخش‌های تخصصی در گوگل توانایی کشف تمام آسیب پذیری‌ها را ندارند به همین دلیل گوگل پاداش کشف آسیب‌پذیری‌ها را افزایش داده است. بدین ترتیب شکار باگ برای همه و بخصوص هکرها جذاب تر خواهد بود.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال