گوگل از وجود یک مشکل امنیتی جدی در مودم های سامسونگ خبر داد

طبق اعلام گوگل یک مشکل امنیتی جدی در مودم های سامسونگ وجود دارد که به هکرها اجازه دسترسی می دهد. این تراشه ها در گوشی ها سامسونگ و برخی گوشی های پیکسل قرار دارد که آنها را در برابر حملات آسیب پذیر می کند. تاکنون اقدامی از سوی سامسونگ برای حل این مشکل انجام نشده […]

طبق اعلام گوگل یک مشکل امنیتی جدی در مودم های سامسونگ وجود دارد که به هکرها اجازه دسترسی می دهد. این تراشه ها در گوشی ها سامسونگ و برخی گوشی های پیکسل قرار دارد که آنها را در برابر حملات آسیب پذیر می کند. تاکنون اقدامی از سوی سامسونگ برای حل این مشکل انجام نشده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیم تحقیقاتی امنیتی گوگل در وبلاگ خود اعلام کرد استفاده از مودم های سامسونگ در برخی از مدل های گوشی هوشمند آنها را در برابر حمله هکرها آسیب پذیر کرده است.

این دستگاه ها شامل گوشی های گلکسی S22، پیکسل ۶ و ۷ و گلکسی A53 هستند. هکرها با استفاده از این نقص امنیتی می توانند تنها با استفاده از شماره همراه قربانی و بدون هیچ گونه تعاملی با او از راه دور گوشی هوشمند قربانی را کنترل کنند.

کارشناسان امنیتی گوگل می گویند هکرهای باتجربه امکان توسعه دستگاهی برای سواستفاده ازاین آسیب پذیری را خواهند داشت. البته طبق اعلام سامسونگ این مشکل برای گوشی های پیکسل توسط بسته امنیتی ماه مارس برطرف خواهد شد.

در لیست منتشر شده نام مودم های قدیمی وجود ندارد و بنابراین پرچمدار های قبلی مانند S21 چنین مشکلی نخواهند داشت. سامسونگ در پرچمداران جدید از تراشه های اسنپدراگون استفاده کرده و آنها نیز در برابر این مشکل مصون هستند. کارشناسان امنیتی پیشنهاد می کنند برای جلوگیری از خطرات این آسیب پذیری می توان تماس از وای فای و VoLTE را غیر فعال کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال